شناسهٔ خبر: 139354 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برگزاری جلسات منظم کمیته مشترک مجلس، دولت و شورای نگهبان برای اصلاح قانون انتخابات

محمودی شاه نشین رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها گفت: کمیته مشترک بررسی اصلاحات قانون انتخابات شوراها برای بررسی نقاط قوت و ضعف این قانون در حال برگزاری است.

به گزارش «نماینده» محمد محمودی‌شاه‌نشین رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با بیان اینکه از هفته گذشته کمیسیون بررسی راه‌های ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها آغاز به کار کرده است، گفت: این کمیسیون متشکل از ۸ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، ۴ نماینده از برنامه و بودجه و ۴ عضو کمیسیون عمران است که روش‌های داشتن یک درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت به دنبال ارائه لایحه جامع قانون انتخابات، لایحه‌ای تحت عنوان مدیریت یک پارچه شهری را در دست بررسی دارد تا قوانین موجود درباره نقش شوراها و انتخاب شهردار تغییر اساسی پیدا کند.

محمودی‌شاه‌نشین اظهار داشت: معمولا در جلسات ما کارشناسانی از وزارت کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس  و بعضا نماینده شورای نگهبان حضور دارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به کمیته مشترک بررسی اصلاحات قانون انتخابات شوراها هم گفت: این کمیته جلسه‌ای با حضور لاریجانی رئیس مجلس، کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، وزیر کشور و کولیوند رئیس کمیسیون شوراها داشته‌ است تا نقاط قوت و ضعف انتخابات شوراها را بررسی کنند.

نماینده مردم شهریار و ملارد در مجلس تاکید کرد: لایحه‌ جامع قانون انتخابات به همراه طرح‌های پیشنهادی نمایندگان در کنار سیاست‌های ابلاغی تدوین می‌شود و تاکنون یک جلسه از آن برگزار شده است.

نظر شما