شناسهٔ خبر: 139329 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

متخصصین نفت و صنعت در دولت یازدهم منزوی شده‌اند

عبدالملکی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تیم اقتصادی دولت باید گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی را بشناسد در حالی که متخصصین نفت و بانکداری و صنعت در دولت یازدهم منزوی شده‌اند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الله عبدالملکی "عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" با اشاره به برنامه اقتصادی دولت دوازدهم اظهار داشت: عملیاتی‌ترین موضوع اقتصادی که دولت و آقای روحانی آن را دنبال می‌کنند معرفی تیم اقتصادی است، صحبت‌هایی که درباره تیم اقتصادی رئیس‌جمهور می‌شود قابل قبول نیست و امیدواریم که واقعیت نداشته باشد.

عبدالملکی ادامه داد: برخی از وزرا و مسئولان اقتصادی دولت از جمله وزیر صنعت، مسکن، نفت، اقتصاد، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس برنامه و بودجه باید تغییر کنند، اگر قرار باشد از تیم اقتصادی کسی باقی بماند فقط وزیر کشاورزی و وزیر نیرو برای این امر صلاحیت دارند.

وی گفت: اگر قرار باشد سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد عملی شود این افراد باید تغییر کنند چرا که آنان در طول ۴ سال گذشته نشان داده‌اند نتوانسته‌اند سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور را پیاده کنند.

عبدالملکی با اشاره به برخی از جابجایی‌ها در تیم اقتصادی دولت، گفت: ما به گزینه‌ها ورودی نداریم و صحبت در این باره کارشناسی نیست، به هرحال رئیس‌جمهور می‌خواهد از احزاب موافق خود افرادی را تعیین کند که هیچ اشکالی ندارد و بحث کابینه فراجناحی غیرکارشناسی است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: تیم اقتصادی دولت باید سه‌ ویژگی مهم داشته باشد، ‌ اولا به ظرفیت‌های اقتصادی کشور ایمان و اعتقاد داشته باشد، وزیری که می‌گوید ما باید از خارج سهمیه بگیریم و مزیت کشور را در قرمه‌سبزی و آبگوشت بزباش می‌داند متناسب تیم اقتصادی نیست.

وی اضافه کرد: تیم اقتصادی دولت باید گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی را بشناسد و پیگیری کند و همچنین بین متخصصین مقبولیت کافی داشته باشد تا جریان هم افزا ایجاد کند، در حالی که متخصصین نفت و بانکداری و صنعت در دولت یازدهم منزوی شده‌اند.

عبدالملکی یادآور شد: آقای رئیس‌جمهور مطمئن باشد که بین ۲۳ میلیون نفری که به او رای دادند بهترین گزینه‌ها برای تصدی اقتصادی وجود دارند و نباید فکر کنند که دستش خالی است.

نظر شما