شناسهٔ خبر: 139327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نشست اضطراری اتحادیه اروپا درباره کره شمالی

اتحادیه اروپا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی تشدید بحران میان کره شمالی و آمریکا، برای برگزاری یک نشست اضطراری فراخوان داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از خبرگزاری آلمان، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فراخوان یک نشست اضطراری برای رایزنی درباره بحران کره شمالی را داده است. این نشست از آن رو ترتیب داده شده که تنش میان آمریکا و کره شمالی ابعادی نگران‌کننده به خود گرفته است.

در همین رابطه قرار است روز دوشنبه ۱۴ اوت (۲۳ مرداد) نشستی ویژه برای بحث و تبادل نظر در مورد بحران میان کره شمالی و آمریکا در بروکسل برگزار شود. در این نشست از اعضای کمیته امنیت سیاسی دعوت شده است.

به گفته فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در گفتگوهای این نشست قدم‌های احتمالی این اتحادیه در قبال بحران کره شمالی بررسی خواهد شد. مواردی که در این نشست به بحث گذاشته می‌شوند شامل آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی و همچنین تهدیدهای متقابل رئیس جمهوری آمریکا و رهبری کره شمالی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کره شمالی را به حمله نظامی تهدید کرده است. او روز گذشته در توئیتی نوشت: «آمریکا برای راه حل نظامی کاملا آماده است، سلاح‌ها با مهمات پر شده‌اند و ضامن آنها هم کشیده شده، برای وضعیتی که کره شمالی رفتار نابخردانه‌ای داشته باشد. امید که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، راه دیگری را انتخاب کند.

ترامپ دو روز پیش از آن نیز در توئیتی کره شمالی را به خشم و آتش تهدید کرده بود.

کره شمالی در مقابل تهدید به حمله موشکی به جزیره گوام در اقیانوس اطلس کرده است که یکی از پایگاه‌های نظامی مهم آمریکا به شمار می‌رود. در مقابل دونالد ترامپ تهدید کرده است که کره شمالی از هرگونه اقدامی علیه  آمریکا پشیمان خواهد شد.

به دنبال تهدیدهای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی آژانس امنیت ملی گوام جمعه در دستورالعملی به ساکنان این جزیره اعلام کرد برای هر گونه حمله موشکی آماده باشند. در این دستورالعمل آمده است که در صورت حمله موشکی به تشعشعات نگاه نکنند و بر زمین دراز بکشند و سر خود را بپوشانند.

نظر شما