شناسهٔ خبر: 139326 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ضرورت بازگشایی معابر کولبران از سوی وزارت کشور

رسول خضری/43 عضو کمیسیون اجتماعی گفت: معابر امرار معاش کولبران نباید بسته شود چرا که زندگی آنان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش «نماینده» رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی؛ با اشاره به مشکلات معیشتی کولبران معابر پیرانشهر و سردشت گفت:  در حال حاضر در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت ۱۸ هزار و در سراسر کشور ۷۰ هزار کولبر وجود دارد و اگر این معابر نباشد، مردم از لحاظ معیشت و اشتغال تحت فشار قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به به ضبط اجناس کولبران از برخی بازارچه‌های مرزی به عنوان کالای قاچاق گفت: این کولبران ۶۸ قلم کالای رسمی و مشخص را در معابر تحت نظر وزارت کشور همراه خود داشتند و مرزبانی باید در این اقدامش بازنگری کند.

عضو کمیسیون اجتماعی با انتقاد از بسته شدن برخی معابر فعالیت کولبران تصریح کرد: متأسفانه با بسته شدن این معابر زندگی کولبران تحت تأثیر قرار گرفته است.

خضری با بیان این که اخیرا برای حل این مسئله با وزیر کشور نشستی برگزار کردیم، یادآور شد: این معابر باید توسط وزارت کشور و نیروهای مرزبانی باز شود.

وی علت مسدود شدن این معابر را تخلفات برخی از نیروهای مرزبانی عنوان کرد وگفت: نیروهای مرزبانی علت دریافت اجناس این کولبران را بازداشت شدن نیروهای خود توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح عنوان کرده‌اند این در حالی است که مردم نباید وجه‌المصالحه نهادها قرار گیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه در حالی که وزارت کشور می‌گوید این معابر باز است و مشکلی برای فعالیت کولبران وجود ندارد اما هنگ مرزبانی اجازه فعالیت به کولبران نمی‌دهد، گفت: دود اختلاف بین دو نهاد نباید در چشم کولبران، اصناف و کسبه برود.

خضری خاطرنشان کرد: اگر معابر مرزی با مدیریت یکپارچه و دقیق زیر نظر وزارت کشور اداره شود، نهادهای دیگر نمی‌توانند در فعالیت کولبران خللی ایجاد کنند.

نظر شما