شناسهٔ خبر: 139291 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اما و اگرهای اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها

موتورسواری عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، گفت: طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها تا زمان فراهم کردن زیرساخت‌ها اجرایی نیست و مجوز شورا را ندارد.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل قناعتی با اشاره به ادامه ثبت‌نام طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها با وجود مخالفت شورا، اظهارداشت: این طرح تا زمانی که به شورا ارائه نشود و تائید شورا را نگیرد، اجرایی نمی‌شود؛ همچنین باید ساز و کار این طرح از سوی شهرداری اعلام شود.

وی با تأکید بر اینکه صدور آرم طرح ترافیک برای موتورسیکلت‌ها بسیار دشوار است و باید مشخص شود چگونه اجرایی می‌شود، گفت: ساز و کار چگونگی معاینه فنی موتورسیکلت‌ها مشخص نیست. آیا مراکز معاینه فنی ما پاسخگوی این تعداد مراجعه موتورسیکلت‌ها خواهد بود؟ آیا امکان نظارت هوشمند برای موتورسیکلت‌های متخلف وجود دارد و ...

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران توضیح داد: هر زمان ساز و کار اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها ارائه شود و شورا با آن موافقت کند، می‌توان این طرح را اجرا کرد.

قناعتی در خصوص دلیل تداوم ثبت‌نام طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها با وجود مخالفت‌های شورا، گفت: وقتی از مسئولان شهرداری پرسیده می‌شود که چرا ثبت‌نام‌ها ادامه دارد، می‌گویند «برای جمع‌آوری اطلاعات و آمار است تا تعداد موتورسیکلت‌هایی که روزانه وارد محدوده می‌شوند، مشخص شوند».

نظر شما