شناسهٔ خبر: 139276 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دادستان کل کشور:

دشمن برنامه دقیقی برای ضربه به امنیت کشور تهیه کرده است

منتظری.jpg دادستان کل کشور گفت: دشمن برنامه دقیقی برای ضربه به امنیت کشور تهیه کرده است.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام محمدجعفر منتظری صبح پنجشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان گلستان اظهار کرد: وظیفه می دانم از نیروی انتظامی که وظیفه ایجاد امنیت را دارد سپاسگزاری و آرزوی موفقیت کنم.

وی افزود: عهدنامه امام علی به عنوان یک منشور حکومتی از افتخارات این مکتب و این امام بزرگوار است. این منشور افتخاری برای ما و سندی جامع و کامل برای هزار و ۴۰۰ سال قبل است.

منتظری تصریح کرد: در این منشور و عهد نامه به جایگاه مهم و اثرگذار نیروهای مسلح اشاره شده که لشگریان و نیروهای مسلح، حسون رعیت هستند.

وی ادامه داد: جامعه ای که در این دژ محکم قرار بگیرد و اطراف آن حصنی نفوذ ناپذیر باشد این جامعه در آرامش و امنیت زندگی راحتی خواهد داشت.

منتظری خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح افتخار و زینتی برای حکومت است و برای دین موجب عزت و سربلندی است.

دادستان کل کشور گفت: راه رسیدن به امنیت داشتن نیروهای مسلح سرفراز است، امام علی (ع) می فرماید مردم و جامعه نمی توانند بدون نیروهای مسلح و امنیت آفرینان قوام و پایداری داشته باشند.

حجت الاسلام منتظری افزود: جامعه بدون نیروی مسلحِ پا در رکاب نمی تواند پایدار بماند و این سخنان پر مغز و جامع امیر المومنین خطاب به نیروهای مسلح است.

وی تصریح کرد: مجموعه نیروی انتظامی بار سنگین، مسئولیت بزرگ، رسالت خطیر و جایگاه رفیع را بر عهده دارد.

منتظری اضافه کرد: اگر مولفه هایی که در پیشرفت جامعه و ارتقای سطح زندگی مردم تاثیر گذارند را بشماریم و در جدول قرار دهیم، برون تردید نخستین مقوله و مولفه موثر موضوع امنیت است.

امنیت لازمه توسعه کشور است

وی ادامه داد: اگر امنیت باشد مردم در آرامش زندگی خواهند کرد و می توانند به سیاحت بپردازند و کشور هم گام های موثری بردارد.

وی گفت: تولیدکنندگان به تولید، کشاورزان به کسب و کار و همه می توانند با امنیت به کار خود بپردازند و بدون امنیت در هیچ عرصه ای از زندگی امکان پیشرفت وجود ندارد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح باید قدر خود را بدانند و به وظایفی که بر عهده دارند پایبند باشند. برخی از نارسایی ها و نابسامانی و مشکلات نباید شما را در مسیر راه متزلزل کند و اراده شما را تحت تاثیر قرار دهد.

منتظری افزود: امام علی به فرزندش می فرماید پاهایت را همچون میخ محکم به زمین بکوب، محکم بایست و از دادن سر دریغ نکن و تا پای جان در میدان مبارزه با دشمن ایستادگی کنید.

وی ادامه داد: دشمن از راه های گوناگون به دنبال آسیب رساندن به کشور و نظام است و از هیچ هزینه کردن و توطئه و برنامه ای برای ضربه زدن به امنیت کشور دریغ ندارد.

وی افزود: در شرایطی هستیم که چهار طرف کشور را آتش جنگ فرا گرفته است ولی به برکت وجود رهبر و دولت و سربازان چنین فضای امنی ایجاد شده و این برای دشمن غیر قابل قبول است. دشمن برای از بین بردن این آسایش از هیچ توطئه ای دریغ نمی کند.

دادستان کل کشور اظهار کرد: سربازان کشور باید بیدار و هوشیار باشند و توطئه علیه کشور را از دو جهت رصد کنیم که اولین آن از طریق توطئه های بیرونی مانند تحریم هایی که علیه کشور ما به کار می برند و جوسازی هایی که تحت عنوان حقوق بشر به کار می برند است.

حجت الاسلام منتظری گفت: دومین خطر موضوع نفوذ است، نفوذ دشمن را باید جدی گرفت زیرا دشمن برای نفوذ میان نیروها به شدت در حال برنامه ریزی است و هوشیاری مسئولان و نیروهای امنیتی را می طلبد تا راه نفوذ دشمن را بگیرند.

وی ادامه داد: البته در این ۴۰ سال آسیب جدی نتوانستند به نظام وارد کنند گرچه از دست دادن کسانی که شهید شدند سرمایه های گرانقدری بودند که در راه امنیت نظام داده ایم.

منتظری تصریح کرد: سربازان وطن جان بر کف ایستاده اند و همه برای دفاع از نظام، دین، سرزمین مقدس و مردم پر افتخار از دادن هیچ هزینه ای دریغ نداریم.

وی یادآور شد: امیدوارم تمامی نیروهای امنیتی در راستای وظایف خود موفق باشند.

نظر شما