شناسهٔ خبر: 139269 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا وضع کرد

تحریم ایران واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ۸ مقام ونزوئلا به خاطر نقش آنها در تشکیل مجلس موسسان اعمال کرده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، در حالی که مجلس موسسان ونزوئلا با دستور نیکولاس مادورو رئیس جمهور رسما کار خود را آغاز کرده است، واشنگتن روز چهارشنبه تحریم های جدیدی را علیه ۸ مقام ونزوئلا اعمال کرده است. علت اصلی وضع این تحریم ها، نقش این افراد در تشکیل مجلس موسسان بوده است.

تحریم های جدید آمریکا علیه سیاستمداران و شخصیت های امنیتی ونزوئلا بوده ولی واشنگتن بار دیگر از اتخاذ تدابیر مجازات آمیز علیه بخش نفتی ونزوئلا خودداری کرده است. مقام های آمریکایی بر این باورند که تحریم بخش انرژی می تواند موجب نابودی اقتصاد ونزوئلا شود، کشوری که پیش از این با بحران های اقتصادی و اجتماعی شدیدی روبرو بوده است.

این تحریم ها پس از آن اعمال شده است که روز جمعه مجلس موسسان رسما فعالیت خود را آغاز کرده است. هدف اصلی از تشکیل این مجلس، بازنگری در قانون اساسی ونزوئلا بوده است.

مخالفان بر این باورند که مادورو قصد دارد با تشکیل مجلس موسسان و اصلاح قانون اساسی، زمینه لازم برای تثبیت اقتدارگرایی و دیکتاتوری را فراهم کند.

مجلس موسسان ونزوئلا در نخستین اقدام خود دادستان کل این کشور را که از مخالفان اصلی مادورو به شمار می رود، برکنار کرده است.

بر اساس این تحریم ها، کلیه اموال و دارایی های مقام های ونزوئلا در آمریکا بلوکه و توقیف می شود و آنها از سفر به آمریکا منع خواهند شد. شهروندان آمریکایی نیز اجازه فعالیت های تجاری با این افراد را نخواهند داشت. در بین افراد تحریم شده نام آدان چاوز برادر هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا دیده می شود.

جورج آریازا وزیر خارجه ونزوئلا تاکید کرد: ما قاطعانه اقدامات تجاوزکارانه آمریکا را رد می کنیم. ما تحریم های اعمال شده علیه شهروندان ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسیم. نمی توان ونزوئلا را از سوی کسی یا چیزی تحریم کرد.

واشنگتن ماه گذشته نیز ۱۳ مقام ارشد ونزوئلا را تحریم کرده و شخص مادورو را نیز هفته گذشته با تحریم روبرو کرده است.

کارشناسان بر این باورند که تحریم ها تاثیری بر سیاست های مادورو نخواهد داشت. بیش از ۱۲۵ نفر در جریان خشونت های اخیر در ونزوئلا کشته شده اند.

نظر شما