شناسهٔ خبر: 139178 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همکاری با کشورهای آفریقایی از اصول سیاست خارجی ایران است

لاریجانی/2 رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همکاری با کشورهای آفریقایی از اصول سیاست خارجی ایران است، گفت: مسیر برای توسعه همکاری ها میان ایران و گامبیا فراهم است.

به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۱۶ مرداد) با «مومودو لامین سانه» نایب رئیس مجلس گامبیا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار لاریجانی با اشاره به اهمیت گسترش روابط ایران و گامبیا گفت: همکاری با کشورهای آفریقایی جزو اصول سیاست خارجی ایران محسوب شده و در این میان گسترش تعاملات با کشور گامبیا در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط کنونی مسیر برای توسعه همکاری ها میان دو کشور ایران و گامبیا فراهم است و امیدوارم دولت و پارلمان این کشور بتوانند از ظرفیت های مختلف ایران در حوزه تجاری و اقتصادی استفاده کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در سال های اخیر جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف از جمله صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع دارویی و خدمات مهندسی به پیشرفت های چشمگیری دست یافته و می توان از این ظرفیت های بزرگ برای گسترش همکاری ها استفاده کرد.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی علاقمند به گسترش همکاری های دو کشور ایران و گامبیا است، تصریح کرد: امیدوارم سفر هیات پارلمانی این کشور به تهران، زمینه ساز ارتقای سطح همکاری ها باشد.

در این دیدار همچنین مومودو لامین سانه نایب رئیس مجلس گامبیا با اشاره به جایگاه برجسته جمهوری اسلامی در عرصه منطقه و بین الملل گفت: حضور گسترده کشورها و مقامات خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، نشان داد که آغوش ایران برای تعامل و همکاری با کشورهای دیگر باز است.

وی بر لزوم ارتقای سطح تعاملات اقتصادی، تجاری و سیاسی میان دو کشور ایران و گامبیا تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های دو کشور انتظار می رود که همکاری های فیمابین گسترش یابد.

نظر شما