شناسهٔ خبر: 139160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آزمایش موشکی هیچ ربطی به آمریکا ندارد

قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید بحث موشکی مسئله‌ای داخلی، دفاعی و بازدارنده است و هیچ مغایرتی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد و هیچ ربطی به آن‌ها ندارد.

به گزارش «نماینده» بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار در خصوص مراسم تحلیف گفت: ۱۰۵ کشور و ۹ سازمان بین‌المللی در مراسم تحلیف حضور داشتند و حدود ۱۴۰ ملاقات مختلف صورت گرفته و بر تعداد این ملاقات‌ها افزوده خواهد شد که در آن مسایل مختلف بحث شده و قطعا تشریفاتی نبوده است.

وی در خصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره آزمایش ماهواره‌بر سیموغ گفت: ادعاهای آن‌ها با اعتنا، فاصله زیادی دارد، بحث بی‌اعتمادی ما موضوع جدید نیست. بحث موشکی مسئله‌ای داخلی، دفاعی و بازدارنده است و هیچ مغایرتی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد و هیچ ربطی به آن‌ها ندارد.

سخنگو در خصوص بیانات مقام معظم رهبری درباره تعامل با دنیا اظهار داشت: صحبت‌های رهبر انقلاب در این حوزه بحث مهمی است. جمهوری اسلامی ایران همواره سعی کرده است که از یک سیاست مسالمت‌آمیز پیروی کند، ولی تاکید ایشان بحث مهمی است که باید روی آن کار شود و در برنامه‌های کشور لحاظ خواهد شد.

قاسمی درباره تعداد هیئت‌ها حاضر برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری که بعد از انقلاب بی‌نظیر بود گفت: این موضوع بیانگر ایران‌دوستی در مقابل ایران‌هراسی است و نشانگر شکست بدخواهان منطقه‌ای و بین‌المللی است که تلاش داشتند چهره ایران را مخدوش کنند و شکست ایران‌هراسی و ایران ستیزی بود و ما در یک نقطه برتر قرار داریم که امیدواریم بتوانیم از آن بهره‌برداری کنیم.

به گفته قاسمی، رئیس جمهوری کشورمان تاکنون ۲۷ مذاکره، رئیس مجلس شورای اسلامی ۳۰ دیدار و وزیر خارجه نیز تاکنون ۲۷ دیدار داشته‌اند.

قاسمی درباره سفر مقتدی صدر به عربستان گفت: روابط ایران و عراق حسنه است، ایران به دلایل تاریخی، فرهنگی و مذهبی ارتباطات گسترده‌ای با آن‌ها داشته و دارد، ولی قرار نیست شخصیت‌های عراقی در سفرهای خود به خارج از عراق از ما اجازه بگیرند یا گزارش بدهند و ما در مسائل داخلی عراق دخالت نمی‌کنیم و این امور به خود آن‌ها مربوط است.

در حال تکمیل ...

نظر شما