شناسهٔ خبر: 139151 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

امیر پوردستان:

اشراف اطلاعاتی کامل ایران بر تحرکات منطقه/نیروهای مسلح به هر عمل دشمن پاسخی قاطع و محکم می‌دهند

پوردستان/2 جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح تمام تحرکات در منطقه را رصد کرده و اشراف اطلاعاتی کاملی نسبت به تمام تحرکات هواپیماها و شناورهای مستقر در منطقه دارند، گفت: تحت هیچ شرایطی نیروهای مسلح غافلگیر نمی‌شوند.

به گزارش «نماینده»، احمدرضا پوردستان در مراسم یادبود شهدای مدافع حرم که در جمع مردم نصیرشهر شهرستان رباط ‌کریم برگزار شد، با اشاره به این سخن از امیرالمؤمنین علی(ع) که "از نزدیکی به دشمن حذر کنید"، اظهار داشت:‌ دشمنان ما همواره مترصد فتنه‌انگیزی در داخل کشور هستند، آنها تا دیروز برای بمباران تأسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای ما نقشه می‌کشیدند تا فتنه‌ای در مملکت راه بیندازند؛ اما امروز می‌گویند "موشک‌ها و سلاح‌هایتان را کنار بگذارید تا شرایط سرمایه‌گذاری دیگر کشورها را در کشور شما فراهم کنیم".

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ سرد دو قطب قدرت در جهان آمریکا و شوروی بودند، که هر کدام از آنها کشورهایی را تحت نفوذ خود داشتند، که ایران نیز به‌نوعی جزء کشورهای اقماری آمریکا محسوب می‌شد. 69 درصد از نفت دنیا از شمال آب‌راه خلیج فارس عبور می‌کرد و آمریکایی‌ها نیز بر قیمت و میزان تولید این کالای استراتژیک نظارت کاملی داشتند.

جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران مزیّت دیگر ایران برای آمریکا را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ آمریکایی‌ها در کل مرزهای مشترک ما با شوروی دستگاه‌ شنود گذاشته بودند تا تمام فعالیت‌هایی را که در شوروی انجام می‌شد تحت کنترل خود داشته باشند.

پوردستان بیان کرد: کشور ما در واقع بازاری برای فروش محصولات آمریکایی بود، ارتش ما ژاندارم آمریکا در منطقه و در واقع جبهه ناتو بود، که در صورت اراده شوروی مبنی بر دسترسی به آب‌های آزاد، ارتش ما وظیفه داشت تا مقابل آنها ایستادگی کند تا زمانی که نیروهای ناتو برسند.

وی در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی را عامل خارج‌شدن ایران از کنترل آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی مزیّت‌های ایران برای آمریکا از بین رفت؛ اما این تنها نگرانی آمریکا نبود، انقلاب اسلامی که با هدایت‌های امام(ره) به پیروزی رسیده بود عبارت‌های جدیدی همچون مبارزه با سلطه‌طلبی را وارد ادبیات سیاسی دنیا کرده بود و به همین خاطر تمام تلاش‌شان بر این بود تا مقابل جمهوری اسلامی بایستند.

جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:‌ آمریکا زمانی که احساس کرد کشورهای منطقه در حال بیداری هستند، تدبیری اندیشید و طرح 11 سپتامبر را خلق کرد که منابع مالی آن را سران عربستان سعودی که ام‌الفساد در منطقه هستند، تأمین کردند و آمریکایی‌ها با این توجیه که "باید برای مقابله با تروریست به مقر آنها که کشورهای اسلامی هستند، ورود پیدا کنیم"، کشورهای منطقه را درگیر جنگ و خونریزی کردند.

پوردستان هدف اصلی آمریکا از حضور در منطقه را حمله به ایران ذکر کرد و افزود: آمریکایی‌ها از اصطلاح «سر مار» زدن در منطقه استفاده می‌کردند که هدفشان ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود؛ اما وقتی دیدند که این کشور رهبری قدرتمند و شجاع دارد، ملتی متدین و ولایتمداری دارد که پشت مقام معظم رهبری ایستاده‌اند و نیروهای مسلح آن همواره آماده هستند، احساس کردند که نمی‌توانند مقابل آن بایستند و به‌سراغ افغانستان و عراق رفتند.

وی با ابراز اینکه جنگ ایران و آمریکا جنگی ترکیبی است اظهار داشت: آمریکا تلاش می‌کند که تروریست‌ها را به ما نزدیک کند، که البته تا نزدیک مرزها نیز آمده بودند که با هوشیاری نیروهای مسلح عقب رانده شدند.

جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین راجع به قدرت نیروهای مسلح و آمادگی آنها برای مقابله با اقدامات خبیثانه دشمنان گفت: فرزندان شما در نیروهای مسلح کلیه تحرکات در منطقه را در مرزها و خارج از مرزها رصد می‌کنند و اِشراف اطلاعاتی کاملی نسبت به تمام تحرکات هواپیماها و شناورهای مستقر در منطقه دارند و تحت هیچ شرایطی نیروهای مسلح غافلگیر نمی‌شوند و به هر عملی از سوی دشمن پاسخ قاطع و محکمی خواهند داد.

پوردستان در پایان تنها راه برون‌رفت از نقشه‌های دشمن در جنگ سرد را اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: یکی دیگر از محورهای دشمن جنگ اقتصادی است، که سعی می‌کنند مردم را ناراضی کنند و ملت را در مقابل مسئولان قرار دهند، که خیلی باید مراقب بود، وقتی مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند یعنی باید سبک زندگی و فرهنگ مصرف را تغییر داد و این تنها راه‌ برون‌رفت از نقشه‌های دشمن است.

نظر شما