شناسهٔ خبر: 139134 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده بررسی می‌کند؛

نگاهی به گرایش سیاسی سلفی‌بگیران روز تحلیف +سند

سلفی با موگرینی

«نماینده» - مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی عصر روز گذشته (شنبه) در خانه ملت با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مهمانان خارجی برگزار شد و ۱۳۱ خبرنگار خارجی از ۲۹ کشور جهان این مراسم مهم را پوشش خبری دادند.

مراسم تحلیف رئیس دولت دوازدهم با حاشیه های فراوانی همراه بود که سلفی نماینده‌های مجلس با "موگرینی" به عنوان مهممترین حاشیه این مراسم بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه های مجازی پیدا کرد.

تعدادی از نمایندگان مجلس  که غالبا هم نماینده‌های دور اولی هستند از حضور «فدریکا موگرینی» "مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا" در مراسم روز گذشته ذوق زده شدند و به هر شکل ممکن خواستند تا  با او سلفی بگیرند، سلفی این نمایندگان در شبکه های مجازی به صورت گسترده با هشتگ #سلفی_تحقیر  پخش شد.

پس از واکنش‌های اجتماعی به #سلفی_تحقیر، یکی از نمایندگان مجلس که در فراکسیون امید نیز حضور دارد از مردم بابت اقدام ناپسند خود عذرخواهی کرد.

فرج‌الله رجبی در یادداشتی با عنوان "توضیح و اعتذار" نوشت: پس از انتشار عکس اینجانب که البته در جوی غیررسمی و پس از پایان مراسم تحلیف در فضای عمومی منتشر شد، اگرچه نمایندگان حاضر در محل از سر مطایبه مشغول گرفتن عکس بودند، ولی به هر حال اینجانب وظیفه خود می‌دانم از آنچه که خاطر مردم عزیز را مکدر می‌سازد و ناقض‌ شأن نمایندگی مردم می‌باشد، عمیقا ابراز تاسف و عذرخواهی نمایم.

عضو فراکسیون امید ابراز امیدواری کرد: مردم عزیز و بخصوص همشهریان گرانقدرم اعتذار اینجانب از این غفلت را بپذیرند و عفو نمایند.

*اما کدام یک از نمایندگان در حلقه سلفی حضور داشتند؟

نمایندگان که با تلفن همراه خود خواهان عکس یادگاری با "مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا" شده بودند و در این راستا از قشقاوی"معاون پارلمانی وزارت امور خارجه"کمک خواسته بودند، در کدامیک از فراکسیون های مجلس عضویت دارند؟

۱- فرج االله رجبی: نماینده مردم شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس، عکس این نماینده مجلس هنگامی که برای گرفتن سلفی حالت خاص گرفته بود بازتاب منفی در رسانه ها پیدا کرد از این رو با صدور یادداشتی نسبت به اقدامی که در حاشیه مراسم تحلیف انجام داد عذرخواهی کرد.

        

(برای مشاهد تصاویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.)

۲-علیرضا رحیمی:نماینده مردم تهران و عضوفراکسیون امید، عکس او ازین جهت بازتاب پیدا کرده که او در دوران اسارت، جواب خبرنگار بی حجاب هندی را با شعر معروفش داد اما برای گرفتن عکس یادگاری با "موگرینی" ذوق زده شد.

(نفر سمت راست تصویر)

                 

۳-حجت الاسلام احمد مازنی: نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید که معمم است نیز روز گذشته در حاشیه مراسم تحلیف رئیس دولت دوازدهم حاشیه ساز شد؛ جالب اینکه او پس از واکنش های اجتماعی نسبت به سلفی نمایندگان با"موگرینی" اقدام خود و همکارانش را توجیه و از کنار بازتاب های منفی عبور کرد.

۴-حسین رضا زاده کازرون: نماینده مجلس از حوزه کازرون در استان فارس است. او در انتخابات ریاست مجلس به محمدرضا عارف رای داده بود.

        

۵-همایون یوسفی: نماینده مردم اهواز و عضو فراکسیون امید

این نماینده مجلس نیز امروز در مقابل بازتاب های منفی واکنش نشان داد و مدعی شد که: این عکس، کاملاً طبیعی بود و در حاشیه جلسات رسمی چنین عکس‌های گرفته می‌شود و نباید این مسئله را این‌قدر بزرگ کرد.

         

۶-علی قربانی: نماینده مردم بجنورد و عضو فراکسیون امید است.

در هیمن زمینه علیرضا سلیمی، عکس سلفی برخی اعضای فراکسیون امید با موگرینی را نشان دهنده خود باختگی و خود کم بینی برخی نمایندگان در برابر غرب خواند و گفت: در صورتی که وکلای ملت به دلیل اینکه این تصاویر شأن مجلس را زیر سئوال برده است به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کنند، قطعا هیات نظارت این رفتان دون شان را بررسی خواهد کرد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون امید باید در قبال این رفتار اعضای خود موضع گیری کند، سکوت فراکسیون امید در قبال رفتار اعضای این فراکسیون نشان دهنده تایید آن است.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با تاکید بر اینکه باید این اشتباه جبران شود به«مهر»، گفت: حداقل اعلام شود که آقایان دقت لازم را نداشته اند، نباید کاری کرد که برداشت شود نمایندگان ملت شیفته غرب هستند، این عکس نشان دهنده خودباختگی عده ای از نمایندگان است.ای کاش این اقدام انجام نشده بود.

نظرات مخاطبان 1 1

  • ۱۳۹۶-۰۵-۱۵ ۱۷:۵۷خالقی 0 0

    شهدا شرمنده ایم 
                                

نظر شما