شناسهٔ خبر: 139116 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

گزارش کامل از مراسم تحلیف رئیس جمهور

روحانی: ایران آغازگر خروج از برجام نخواهد بود اما در برابر بدعهدی آمریکا ساکت نخواهد نشست/ در کشور حاکمیت دوگانه نداریم

روحانی مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش «نماینده»   مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این مراسم، بیش از ۱۲۰۰ مهمان داخلی و خارجی از کشورهای مختلف حضور دارند.

۱۸:۰۶
لاریجانی در پایان مراسم تحلیف: امیدواریم رییس‌جمهور در اسرع وقت کابینه جدید را معرفی کنند تا کابینه جدید با نفس جدید کار را آغاز کنند.
۱۷:۵۹
روحانی در مجلس: به همگان می‌گویم که ایران آغازگر خروج از برجام نخواهد بود اما در برابر اقدامات آمریکا ساکت نخواهد نشست. ما با نوآمدگان عالم سیاست کاری نداریم اما به کهنگان عالم سیاست می‌گوییم آنها که قصد پاره کردن برجام را دارند با این کار تومار سیاسی خود را پاره می‌کنند.
۱۷:۴۳
روحانی پس از ادای سوگند ریاست جمهوری: پشتیبان نیروهای مسلح‌مان هستیم اما بزرگترین سلاح‌مان "رای ملت" است/ کشوری که بیش از ۴۰ میلیون رای در صندوق دارد هرگز در بن بست قرار نمی‌گیرد. در کشور ما حاکمیت دو گانه وجود ندارد؛ صلح ما به سلاح ما متکی است.
۱۷:۳۸
حسین فریدون برادر حسن روحانی نیز در مراسم تحلیف حضور یافته است.

۱۷:۳۶
در حاشیه مراسم تحلیف

۱۷:۳۳
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در حضور رئیس قوه قضائیه، سوگند ریاست جمهوری یاد کرد.
۱۷:۳۰
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه: با تحلیف رئیس‌جمهور دوره جدیدی در حیات سیاسی گشوده می‌شود. (لینک)
۱۷:۳۲
در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی دوازدهمین رئیس‌جمهوری ایران اسلامی از تمبر یادبود این مراسم با حضور سران قوا رونمایی می‌شود.
۱۷:۲۳
علی لاریجانی:حضور بیش از ۷۲درصدی در انتخابات اخیر، نشانه تعلق خاطر مردم به نظام اسلامی است/مجلس از هرگونه تلاش دولت آتی برای رفع موانع تولید حمایت می‌کند. (لینک)
۱۷:۰۰
مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با نوخته شدن سرود ملی و قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط کریم منصوری قاری مشهور کشورمان، آغاز شد.
۱۶:۵۰
حسن روحانی با همراهی علی لاریجانی وارد مجلس شد. پیش از سران قوای مجریه و مقننه، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه هم وارد مجلس شده بود.
۱۶:۳۱
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و رابرت موگابه رئیس جمهور زیمباوه جزو اولین رؤسای جمهوری هستند که وارد محل برگزاری مراسم تحلیف شدند.
۱۶:۲۸
اسحاق جهانگیری و تعدادی از وزرای دولت یازدهم از جمله محمد جواد ظریف هم‌اکنون در مراسم تحلیف حضور یافتند.
۱۶:۲۱
سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، سرلشکر صفوی دستیار و مشاور رهبر انقلاب، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی رهبر انقلاب، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و سردار اشتری فرمانده ناجا برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی، وارد صحن مجلس شدند.
۱۶:۰۵
یونس ترکچین خبرنگار تسنیم مستقر در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: رزم نوازان ارتش در جایگاه مخصوصی در بالای صحن علنی مجلس استقرار یافته‌اند و قرار است سرود جمهوری اسلامی ایران را به صورت زنده در صحن علنی مجلس همزمان با آغاز مراسم تحلیف، اجرا کنند.
۱۵:۵۹
حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان جزو اولین مقامات خارجی است که هم‌اکنون وارد صحن مجلس شده است.
۱۵:۵۷
۱۰۸ خبرنگار مقیم متعلق به ۶۴ رسانه از کشورهای اتریش، اسپانیا، استرالیا، افغانستان، امارات، امریکا، انگلستان، ایتالیا، آذربایجان، آلمان، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، سوریه، سوئیس، عراق، فرانسه، فلسطین، قطر، کره شمالی، کویت و لبنان مراسم تحلیف را پوشش رسانه‌ای خواهند داد. از جمله مهمترین رسانه‌های حاضر در مراسم، خبرگزاری‌های AFP, AP, UPI، بلومبرگ، تیما، آنسا، شین هاوا، آناتولی و کیودو، روزنامه‌های تایمز، ایندیپندنت، فاینشنال تایمز، ‌ آساهی، ون هویی و یومیوری، تلویزیونهای الجزیره، المنار، فونیکس، راشاتودی CNN, NBC, ZDF, ARD, CBS, CCTV و موسسه عکس گتی ایمیجز و نشریه تایم از مهم‌ترین رسانه‌های پوشش‌دهنده این رویداد هستند.
۱۵:۵۶
۸ رئیس‌جمهور و ۱۹ رئیس مجلس در مراسم تحلیف حکم ریاست جمهوری حسن روحانی حضور خواهند یافت و در مجموع، در این مراسم بیش از ۲۵ هیئت از آسیا و اقیانوسیه، ۲۶ هیئت از کشورهای عربی و آفریقایی و ۳۰ هیئت از اروپا و قاره آمریکا در مراسم تحلیف شرکت خواهند داشت.
۱۵:۵۲
در جایگاه خبرنگاران داخلی و خارجی، هم‌اکنون ازدحامی شکل گرفته و اصحاب رسانه در انتظار بازگشایی درب‌ها برای ورود به صحن هستند. همچنین دفتر یادبودی در جایگاه خبرنگاران و راهروهای پارلمان قرار داده شده تا خبرنگاران و مهمانان جملات یادبودی در آن بنویسند.
۱۵:۵۱
خبرنگار تسنیم می‌گوید: در راهروهای پارلمان، تصاویری از شهدای حمله تروریستی داعش به مجلس و همچنین تصاویری از مراسمات تنفیذ و تحلیف یازدهمین دوره ریاست جمهوری دیده می‌شود.
۱۵:۴۹
خبرنگار تسنیم از داخل مجلس گزارش داده که از درب ورودی، فرش‌های قرمزی برای ورود مهمان پهن شده و قرار است که مهمانان مورد استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس و مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس قرار بگیرند.

نظر شما