شناسهٔ خبر: 139029 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مشکلی به نام کیفیت آب در استان تهران وجود ندارد

حسین هاشمی استاندار تهران با بیان اینکه "مشکلی به نام کیفیت آب در استان تهران وجود ندارد"، از بهره برداری از اتصال خطوط لوله آب شرب غرب و شرق تهران طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، «سیدحسین هاشمی» امروز در مراسم بهره برداری از فاز اول پروژه تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه در بخش آب و فاضلاب یکی از اولویت‌های اصلی استانداری تهران در دولت یازدهم در کنار اولویت‌های دیگر بوده است.

وی افزود: در استان تهران ما همواره دو اشکال عمده داشتیم، اولین مشکل در رابطه با آب شرب مردم  که بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب کسری آب در جنوب شرق استان تهران، شهرستان ری  و غیره داشته‌ایم و مشکل دوم در کیفیت آب بوده است که خوشبختانه هم اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که مشکلی به نام کیفیت آب در استان تهران نداریم.

استاندار تهران تصریح کرد: به دلیل خشکسالی‌های مستمری که شاهد آن بودیم در رابطه با کمیت آب دچار مسائلی شدیم که لازم است مردم در مصرف آب دقت کافی داشته باشند و مدیریت مصرف را به عنوان یک اصل در نظر داشته باشند که به مشکل جدی برخورد نکنیم.

وی ادامه داد: خط انتقال قمر بنی هاشم که شرق و غرب تهران را به یکدیگر متصل و آب را ایمن‌سازی می‌کند، به زودی در روزهای آتی توسط یکی از مسئولین تراز اول مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

هاشمی با بیان اینکه "در بخش فاضلاب یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب در تهران به صورت رها داشتیم"، گفت: با جمع آری این میزان فاضلاب و با همین سیاست مورد تصفیه قرار می‌گیرد و پساب آن را در کشاورزی، صنعت، فضای سبز و تزریق به منابعی که به این پساب نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌دهیم که بدینوسیله آب های زیرمینی را که به شدت افت پیدا کرده است تقویت کنیم و در مجموع از فرونشست زمین صیانت می کنیم که این کار بسیار کلیدی است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم این بحث به پایان می‌رسد و  از تمام آب های فاضلاب چه فاضلاب های روان و چه فاضلاب هایی که از طریق خانگی به این سیستم متصل می‌شوند بتوانیم استفاده کنیم.

نظر شما