شناسهٔ خبر: 139021 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

منتقدان شهرداری قادر به آوار برداری نیستند چه برسد به سازندگی

قالیباف شهردار تهران در افتتاح بزرگراه شهید همدانی و تونل شهید غزه ایجاد اشتغال برای جوانان و انجام کار را مبارزه با آمریکا عنوان کرد.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف صبح امروز در آیین آغاز بهره‌برداری از بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه در غرب تهران با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی در غرب تهران براساس یک برنامه تنظیم شده در حال انجام شده و در مسائل ترافیکی و کاهش بار ترافیکی غرب تهران بسیار تاثیرگذار بوده است، گفت: شهروندانی که در مناطق غرب تهران سکونت دارند و یا افرادی که از غرب وارد شهر تهران می‌شدند در حدود ۱۰ سال اخیر شاهد ترافیک بسیار شدید به طول چند کیلومتر از بزرگراه محمدعلی جناح به سمت غرب بودند.   این شرایط را در حالی شاهد بوده‌ایم که امروزه با احداث رمپ، زیرگذر و روگذر در بزرگراه محمدعلی جناح احداث بزرگراه شهید باکری و همچنین توسعه بزرگراه آزادگان که امروزه با ۱۸ مایل پرترددترین بزرگراه کشور است توانسته است بخش بسیار زیادی از ترافیک غرب تهران را ساماندهی کند.   امروز نیز با آغاز به کار بهره برداری از بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه شاهد بهبود روند ترافیک در این منطقه خواهیم بود.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های انجام شده در حوزه فنی و عمرانی شهر تهران برای کاهش بار ترافیکی شرق به غرب تهران اشاره کرد و گفت: امروز شاهد ۳ بزرگراه هستیم که شرق به غرب تهران را متصل می‌کنند، ۳ اتوبان شرقی غربی بابایی، صدر، رسالت و در ادامه حکیم و همدانی به طول حدود ۵۰ کیلومتر شرق و غرب تهران را بدون یک توقف به هم وصل کرده است.

در ادامه شهردار تهران از برخی انتقادات انجام شده در خصوص فعالیت شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: امروز ادبیات جدیدی وارد شده که به این فعالیت‌های انجام شده می‌گویند شهر سوخته و اینکه باید آواربرداری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: به برخی منتقدان گفته‌ام که اگر آنچه می‌گویید آواربرداری است، شما توان یک آواربرداری ندارید چه رسد به سازندگی.

قالیباف در ادامه با بیان کلامی از شهید همدانی که مبارزه ادامه دارد، دوره آشنایی خود با شهید همدانی را به دوران سخت سال‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: امروز در تونلی شاهد افتتاح این دو پروژه هستیم که به نام شهدای غزه نامگذاری شده است که نماد مقاومت و مبارزه است.

وی با اشاره به دهه ۶۰ میلادی گفت: کشورهای عربی در دهه ۶۰ میلادی در صحرای سینا تنها توانستند ۶ روز مقابل اسرائیل مقاومت کنند و رژیم صهیونیستی به هنگام حمله به کشور لبنان تا ظهر توانست به بیروت پایتخت لبنان برسد. اما شاهد بودیم که حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه توانست در برابر اسرائیل مقاومت کند.

در ادامه شهردار تهران اهمیت ایجاد اشتغال در کشور پرداخت و گفت: اینکه بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم، این مبارزه با آمریکا است و مبارزه با آمریکا جز کار نیست و اگر کسی دلش برای کشور و جوانان می‌سوزد باید کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد و شهید همدانی می‌گفت که ما تا آخر عمر مرد مبارزه‌ایم و باید دانست که خدمت مبارزه است و برقراری امنیت و مبارزه با سیاست‌زدگی و قدرت‌طلبی مبارزه است و اگر این بزرگراه را به نام شهید همدانی نامگذاری کرده‌ایم چون شهید همدانی نماد مبارزه و نماد خدمت به مردم در عرصه‌های سازندگی، تولید و پیشرفت کشور بوده است.

نظر شما