شناسهٔ خبر: 138956 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ریچارد هاس: خروج از برجام اشتباه راهبردی آمریکا خواهد بود

ریچاردهاس رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا با انتشار پیامی توئیتری توصیه کرد واشنگتن بهتر است به جای بهانه جویی برای خروج از برجام به فکر چاره جویی برای معضل کره شمالی باشد.

به گزارش «نماینده»، «ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در صفحه توئیتر خود با اشاره به تهدیدهای دولت جدید واشنگتن مبنی بر بد بودن توافق هسته ای ایران، نوشت: خروج از برجام اشتباهی راهبردی خواهد بود که به انزوای آمریکا و ایجاد بحرانی نابجا با ایران آن هم در شرایطی منجر می شود که واشنگتن باید بر روی کره شمالی تمرکز کند.

گفتنی است در حالیکه آمریکا ساز مخالف می زند، اتحادیه اروپا و حتی ایران بارها متذکر شده اند که برجام توافقی چند جانبه است و آمریکا نمی تواند با معرفی آن به عنوان مسئله ای ۲ جانبه میان واشنگتن-تهران به دنبال بهانه جویی هایی مثل بازمذاکره برای امتیاز گیری باشد.

این در حالی است که واشنگتن و متحدین آسیای شرقی بارها اذعان کرده اند که اولویت اصلی آنها مهار برنامه هسته ای-موشکی پیونگ یانگ است.

کره شمالی دیروز جمعه تازه ترین آزمایش موشکی خود را که ادعا می شود از نوع قاره پیما است انجام داد و تهدید کرد همه خاک آمریکا را در تیررس حملات خود قرار می دهد.

نظر شما