شناسهٔ خبر: 138951 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

رئیس جمهور برای انتخاب وزیر جهاد کشاورزی با مجلس مشورت نکرد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه از انتخاب وزیر جدید جهاد کشاورزی بی اطلاع است، گفت: رئیس جمهور برای انتخاب وزیر جهاد کشاورزی با مجلس مشورت نکرد.

به گزارش «نماینده»، علی اکبری نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور در انتخاب کابینه جدید باید به ویژگی های خاصی توجه داشته باشد، گفت: علاوه بر ویژگی های عمومی همچون تعهد، اعتقاد به نظام، وفاداری به قانون اساسی، باید اطلاعات لازم در مورد وزارتخانه داشته و بر امور کاری مربوطه اشراف داشته باشد.

وی افزود: وزرای پیشنهادی از سوی روحانی به مجلس باید افرادی باشند که مدیری موفق بوده و بتوانند کارهای وزارتخانه را به خوبی مدیریت کرده و اهداف مد نظر را محقق کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه سطح مدیریت وزارتی عرصه آزمون و خطا نیست، افزود: باید افرادی بعنوان وزیر به مجلس معرفی شوند که قبلا در رده های مختلف مدیریتی کار کرده و بتواند در سطح وزیر موفق باشد.

اکبری با بیان اینکه ما برای وزارت جهاد کشاورزی به شخص خاصی نظر نداریم، گفت: ما معتقدیم که رئیس جمهور در انتخاب وزیر جهاد کشاورزی دقت لازم را داشته باشد و شخصی را به مجلس معرفی کند که در حوزه کشاورزی و محصولات کشاورزی و تولیدات داخلی اطلاعات لازم را داشته و از نظر تولیدات به سمت خودکفایی و خوداتکایی حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه کارآمدی برای ما ملاک است، افزود: ما روی شخص خاصی نظر نداریم اما به فردی رای می دهیم که برنامه محور باشد و برنامه های خوبی برای آینده محصولات کشاورزی داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: زمانی که رئیس جمهور وزرا را به مجلس معرفی کرد ما در کمیسیون کشاورزی مجلس برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را بررسی خواهیم کرد و در صورت ارائه برنامه خوب، رای می دهیم در غیر این صورت، تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

اکبری با بیان اینکه از انتخاب وزیر جدید جهاد کشاورزی بی اطلاع است، گفت: رئیس جمهور برای انتخاب وزیر جهاد کشاورزی با مجلس مشورت نکرد.

نظر شما