شناسهٔ خبر: 138948 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

ادعای معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با «نماینده»:

روحانی به دنبال کابینه ای فراجناحی!

امیری امیری گفت: آقای رئیس‌جمهور خودشان گفتند کابینه دوازدهم مثل کابینه یازدهم فراجناحی خواهد بود و از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهند کرد؛ طبیعتاً روزی که ایشان هیئت وزرا را به مجلس معرفی کند برنامه دولت، خط‌مشی کلی و اعضای هیئت وزرا را به مجلس معرفی می‌کند.

«حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نماینده» درباره چینش کابینه دوازدهم گفت: آقای روحانی در هفته‌های اخیر با سران گروه‌ها و جریانات سیاسی کشور حسب آن چیزی که خودشان اعلام کرد صحبت‌ها و مشورت‌هایی داشته‌اند؛ همچنین هیئت‌رئیسۀ ۳ فراکسیون مجلس شورای اسلامی به ما گفتند که علاقه‌مندند با آقای رئیس‌جمهور ملاقات داشته باشند و آقای روحانی نیز از این امر استقبال کرد؛ ازاین‌رو هفته گذشته هیئت‌رئیسه ۳ فراکسیون مجلس با آقای روحانی دیدار و گفت‌وگو کردند و نقطه نظرات راجع به مسائل عمومی کشور مطرح شد.

امیری تأکید کرد: همچنین در بخشی از این ملاقات‌ها به موضوع دولت دوازدهم و شاخص‌های اعضای دولت دوازدهم پرداخته شد؛ رئیس‌جمهور طبیعتاً از اعضای کابینه دولت یازدهم ارزیابی‌هایی داشتند و طبیعی است که نسبت به افرادی که جدیداً می‌خواهند وارد دولت شوند بررسی داشته باشند؛ باید منتظر باشیم تا روزهای آینده رئیس‌جمهور نسبت به اعضای کابینه دوازدهم جمع‌بندی‌اش نهایی شود و ان‌شاءالله به قطعیت برسد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور یادآور شد: همان‌طور که آقای رئیس‌جمهور خودشان گفتند کابینه دوازدهم مثل کابینه یازدهم فراجناحی خواهد بود و از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهند کرد؛ طبیعتاً در روزی که ایشان هیئت وزرا را به مجلس معرفی کند در آن روز هم برنامه دولت، خط‌مشی کلی و اعضای هیئت وزرا را به مجلس معرفی می‌کند و حتماً برای آن‌ها استدلال دارد و منطقی پشت این ۳ موضوع است.

وی ادامه داد: از روز تحلیف که به میزبانی مجلس انجام می‌گیرد طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس رئیس‌جمهور ۲ هفته فرصت دارد که اسامی هیئت وزیران را ارائه دهد و بعد مجلس یک هفته وقت دارد برای موضوع رأی اعتماد به بررسی بپردازد. امیدواریم روزهای پیش رو به یکی از نقاط عطف همکاری مجلس و دولت باشد و هرچه زودتر هم دولت دوازدهم شکل گرفته و اعضا به کارشان مشغول شوند.

وی درباره مراسم روز تحلیف نیز گفت: مراسم تحلیف در موعد قانونی برگزار می‌شود، شخصیت‌های نظام، بزرگان و کسانی که توسط مجلس دعوت می‌شوند حضور خواهند داشت و در آن روز یکی از روزهای تاریخی نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

امیری درباره فراجناحی بودن کابینه این‌گونه توضیح داد: کابینه دوازدهم فراجناحی خواهد بود. یک سال است که در دولت شرکت می‌کنم و در کابینه یازدهم اصولگراها، اصلاح‌طلب‌ها و اعتدال‌گرایان حضور داشتند اما یک‌بار در دولت نشنیدم کسی بحث حزب و گروه و جریانی مطرح کند و از هر ۳ طیف که در دولت حضور داشتند همه در چهارچوب سیاست‌های آقای روحانی و همچنین موضوعات مربوط به کشور در دولت اظهارنظر می‌کردند.

نظر شما