شناسهٔ خبر: 138941 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مجلس و دولت برای مقابله با مصوبه اخیر کنگره دیپلماسی هماهنگی داشته باشند

حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام هماهنگ مجلس و دولت برای مقابله با تحریم اخیر کنگره آمریکا شد.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به تصویب تحریم‌ها علیه ایران، کره شمالی و روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: تحریم‌های جدید آمریکا نشان داد که اعتماد به آمریکایی‌ها سادگی است، نباید تحت هیچ شرایطی به آمریکا اعتماد کرد، چه دموکرات باشند و چه جمهوری‌خواه.

وی افزود: مصوبه روز گذشته کنگره با رأی بالا نشان از عزم ملی آمریکا برای تحریم ایران و محدود کردن پیشرفت‌های کشور و جلوگیری از رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی است. آنها تمام توانشان را به کار می‌گیرند ولی هرچه بیشتر تحریم می‌کنند می‌بینند که اثرگذاری آن کمتر می‌شود و جامعه جهانی هم با آنها همراهی نمی‌کند زیرا این اقدام آنها را نقض صریح و روشن برجام می‌دانند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: مجلس و دولت در برابر آزمون بزرگی قرار گرفته‌اند. مردم ما به آمریکا بی‌اعتماد هستند و حرکت نابجای آنها و قلدر مآبی‌شان را لمس می‌کنند. لذا مجلس و دولت باید با یک اقدام متناسب با رفتار آمریکا اقتدار جمهوری اسلامی ایران و وحدت ملت و همه احزاب و گروه‌های سیاسی و یکپارچگی نظام در مقابله با آمریکا را به رخ آنها بکشند. زیرا اگر امروز در برابرشان نایستیم آنها رفتار خود را ادامه می‌دهند و این امر نارضایتی مردم را به دلیل عدم انجام اقدامات قدرتمندانه به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: قوانین لازم پیش از این در مجلس مصوب شده و در حال حاضر هم طرح دوفوریتی مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در دستور کار مجلس است که باید متناسب با اقدامات سنا و کنگره آن را به پیش برد. البته ما در حال حاضر به اندازه کافی برای مقابله با آمریکا قانون داریم اما خوب است که مجلس به شکل پرقدرت همراه و پشت سر دولت قرار گیرد.

حاجی بابایی همچنین اضافه کرد: ما قدرت، اقتدار و وحدت داریم اما سخنان ما باید در صحنه بین‌المللی پیام اقتدار، عقلانیت، حکمت و قدرت جمهوری اسلامی باشد و این کار بر عهده دستگاه دیپلماسی است که در این زمینه باید از پشتوانه همه دستگاه‌ها استفاده کند تا اقدامی در قالب یک دیپلماسی هماهنگ شکل بگیرد.

نظر شما