شناسهٔ خبر: 138939 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ابتکار، فریاد محیط‌بانان گلستان را درآورد

"خانم ابتکار! خودروی آقای مشاور، حق محیط‌بانان است"

ابتکار محیط‌بانان استان گلستان با انتشار فیلمی تحت عنوان "خانم ابتکار، خودروی آقای مشاور، حق محیط‌بانان است!" از بی‌توجهی معصومه ابتکار نسبت به وضعیت محیط‌بانان گله‌ کرده خطاب به ابتکار گفتند: "نگویید امکانات نیست؛ امکانات هست اما در اختیار نااهل است".

به گزارش «نماینده»، محیط‌بانان استان گلستان با انتشار فیلمی  تحت عنوان "خانم ابتکار، خودروی آقای مشاور، حق محیط‌بانان است" وضعیت نامناسب خودروی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کردکوی را به نمایش گذاشته، از بی‌توجهی معصومه ابتکار نسبت به وضعیت محیط‌بانان گله‌ کردند و خطاب به وی یادآور شدند: "خانم ابتکار، نگویید امکانات نیست. امکانات هست اما در اختیار نااهل است".

محیط‌بانان گلستانی در این فیلم، همچنین به کنار رفتن اسماعیل مهاجر، مدیرکل پیشین محیط زیست استان گلستان اشاره کرده و با بیان اینکه امیدوار بودند با روی کار آمدن سرپرست جدید، اجحافی که پیش از این در حق محیط‌بانان روا داشته شده جبران شود، از ادامه روند قبلی توسط سرپرست جدید انتقاد می‌کنند.
 

با گذشت بیش از یک سال از شهادت سه محیط‌بان طی ۴۸ ساعت و پس از انتقادات گسترده بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تأخیر دولت در ارائه لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان به مجلس، این لایحه سرانجام ماه گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

در همین راستا، اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رییسه مجلس چندی پیش، از بررسی و ارزیابی لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس خبر داد و با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس برای ارجاع به صحن علنی و کمیسیون‌های مربوطه در حال بررسی است، گفت: بررسی و تصویب سریع‌تر این لایحه در اولویت کاری مجلس شورای اسلامی است و مجلس تمامی توان خود را برای تصویب این لایحه به کار خواهد برد. چنانچه این لایحه مغایرتی با قوانین برنامه و سند چشم‌انداز نداشته باشد معاونت قوانین مجلس نظرات خاص حقوقی را بر این لایحه اعمال و بعد از جمع‌بندی نهایی این لایحه را به کمیسیون تخصصی و صحن علنی ارسال می‌کند.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا خیلدار، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، فروردین سال جاری با اشاره به قرارداد ۱۲۰ میلیارد تومانی میان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان برنامه‌ریزی و بودجه و وزارت دفاع، خبر از تحویل تجهیزات مورد نیاز محیط‌بانان تا خرداد داده بود اما محقق نشدن این وعده که به نمایشی تبلیغاتی در آستانه انتخابات بیشتر شباهت داشت از یک سو و عدم پرداخت حق شیفت، عدم ابلاغ دستورالعمل یگان حفاظت محیط زیست، عدم ابلاغ رتبه‌بندی درجات یگان و تأخیر در تدوین لایحه حمایت از محیط‌بانان از سوی دیگر، سبب شده طی ماه‌های گذشته اعتراضات محیط‌بانان در فضای مجازی بیش از پیش به گوش برسد.

نظر شما