شناسهٔ خبر: 138918 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در صورت تکرار تحریم‌ها توسط آمریکا غنی‌سازی ۲۰درصد باید در دستور کار باشد

موسوی لارگانی/2 نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید طرحی تهیه شود که در صورت تصویب تحریم جدید از سوی کنگره آمریکا، دولت موظف شود غنی‌سازی ۲۰درصد را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدناصرموسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحریم‌های اخیر کنگره آمریکا علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی، اظهار داشت: متأسفانه آمریکا علی‌رغم تعهداتش در برجام عمل کرده و تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان وضع کرده که به‌عنوان مادر تحریم‌ها از آن یاد می‌شود.

وی افزود: تحریم‌های جدید علیه کشورمان  در شرایطی از سوی کنگره آمریکا به تصویب رسیده که ترامپ در روزهای اخیر با وقاحت تمام ایران را متهم به نقض برجام کرده است، حال آنکه آمریکا مدت‌هاست با تحریم‌های خود برجام را نقض کرده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در بحث برجام تذکر دادند که به لبخند آمریکایی‌ها نباید اعتماد کرد، تصریح کرد: در مجلس نهم گروهی از نمایندگان دلسوز سعی داشتند تا نواقص توافق‌نامه برجام را به تیم مذاکره‌کننده کشورمان گوشزد کنند که متأسفانه با آنها به‌درستی برخورد نشد و مورد اهانت قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که همان نکاتی که از سوی نمایندگان دلسوز مجلس نهم در روزهای تصویب برجام  زده می‌شد عیناً توسط آقای ظریف و رئیس‌جمهور محترم تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح اخیر مجلس مبنی بر مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا ناکافی به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد: طرح مجلس علیه بدعهدی‌های آمریکا زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که بندی در آن گنجانده شود مبنی بر اینکه در صورت تصویب تحریم جدید از سوی کنگره آمریکا، دولت موظف شود غنی‌سازی ۲۰ درصد را در دستور کار خود قرار دهد.

نظر شما