شناسهٔ خبر: 138888 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

اعلام نتایج بررسی «بازگشت حقوق‌های نجومی»؛ ۱۰ الی ۱۲ روز آینده

سیدکاظم دلخوش عضو «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس گفت: انشاالله نتایج نهایی درباره مصوبه اخیر دولت تا ۱۰ الی ۱۲ روز آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش «نماینده» سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا  با اشاره به دستور رئیس مجلس به «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس درباره رسیدگی به مصوبه اخیر دولت که محدودیت برخی پرداخت‌های حقوقی یا همان حقوق‌های نجومی به مقامات و مدیران را لغو می‌کند، گفت: جلساتی در این رابطه در «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس مصوبات برگزار شده است و در حال حاضر این موضوع در دست بررسی این هیئت  قرار دارد.

عضو «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» تاکید کرد: هنوز درباره بررسی مصوبه فوق به جمع بندی لازم دست پیدا نکرده‌ایم و فعلا  نمی‌توانیم در این رابطه اظهار نظر کنیم.

دلخوش بیان داشت : انشاالله نتایج نهایی درباره این موضوع تا ده الی دوازده روز دیگر اعلام خواهد شد.

این نماینده مجلس در پایان افزود: : قطعا پس از تعطیلات مجلس جلسات «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس با دستور رسیدگی مصوبه اخیر دولت برگزار خواهد شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی (سه شنبه ۲۷ تیرماه) مجلس در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده آئین نامه داخلی مجلس گفت: اخیرا دولت تصویب نامه‌ای داشته که براساس آن تمدید قانون مدیریت خدمات کشوری که همزمان با بودجه انجام شد به منزله نسخ مواد ۷۵ و ۸۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است.

این عضو کمیسیون برنامه مجلس افزود: براساس آن محدودیت برخی پرداخت‌های حقوقی یا همان حقوق‌های نجومی به مقامات و مدیران لغو می‌شود و با این مصوبه برخی گروه‌ها مانند اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین مدیران اقتصادی زیر مجموعه نهادهای عمومی دیگر سقفی نخواهد داشت.

وی همچنین بیان کرد: به نظر نمی‌رسد تمدید قانون به منزله نسخ مصوبات قبلی باشد.

در ادامه علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: قانون برنامه و قانون بودجه هر دو ابلاغ شده‌اند و اگر اشکالی هم وجود دارد «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس باید آن را دقیق‌تر بررسی کند.

لاریجانی همچنین از ر «هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس درخواست کرد تا این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

نظر شما