شناسهٔ خبر: 138885 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ابلاغ نشدن برنامه ششم از سوی رئیس‌جمهور نفی‌کننده مسئولیت وزارتخانه‌ها نیست

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بعد از انتشار قانون در روزنامه رسمی کشور کسی نمی‌تواند بگوید که نسبت به آن جاهل است.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه متاسفانه هنوز رئیس جمهور برنامه ششم توسعه را به وزارتخانه‌ها ابلاغ نکرده است، گفت: جای سوال دارد که چرا رئیس جمهور قوانین مهمی چون برنامه ششم و قانون امر به معروف و نهی از منکر را ابلاغ نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه  رئیس مجلس شورای اسلامی برابر قانون مدنی برنامه ششم را  به روزنامه رسمی کشور ابلاغ کرده است، متذکر شد: وقتی قانونی در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود، ۱۵ روز بعد لازم‌الاجراست و کسی نمی‌تواند بگوید که نسبت به آن جاهل است.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه همه وزارتخانه‌ها باید برنامه ششم توسعه را اجرا کنند و نمی‌توانند بگویند که رئیس جمهور آن را ابلاغ نکرده که اجرا کنیم، افزود: عدم ابلاغ برنامه ششم توسعه از سوی رئیس جمهور نفی‌کننده مسئولیت وزارتخانه‌ها نیست و دیوان محاسبات و دیگر دستگاه‌های نظارتی در زمان مقتضی با این مسئله برخورد می‌کنند.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری که می‌گوید من حقوقدانم و به قانون احترام می‌گذارم باید به قوانینی که در مجلس تصویب شده و رفع مغایرتش از سوی شورای نگهبان اعلام شده احترام بگذارد، خاطر نشان کرد: اگر رئیس جمهور قانون را ابلاغ و اجرا نکند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و دیگر نمی‌توان از کسی انتظار رعایت قانون داشت.

نظر شما