شناسهٔ خبر: 138867 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

قاضی زاده عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت و گو با نماینده:

اورژانس کشور علاوه بر تجهیزات نیازمند مدیریت نوین است/دولت باید مشکل کمبود نیرو در اورژانس ها را حل کند

قاضی زاده2 وی با بیان اینکه در دنیا مدل های اداره مختلفی در بخش اورژانس های پیش بیمارستانی وجود دارد عنوان کرد: در کشور ما غیر از اینکه لازم است تجهیزات و نیروی انسانی را مدرن کنیم باید مدیریت اورژانس و نوع کارکرد آن را هم مدرن کنیم.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «نماینده» با اشاره به کمبود نیرو انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه استخدام نیرو برای دولت بار مالی به همراه خواهد داشت باید سازمان امور اداری و استخدامی این پست ها را در چارچوب استخدام های خود پیش بینی کرده و جهت جذب نیرو در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و در این مورد مجلس نمی تواند ورود پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس با بیان اینکه در برنامه ششم استخدام های حاکمیتی و غیر حاکمیتی را از هم جدا کردیم تصریح کرد: به دولت اجازه دادیم در جاهای نیازمند به پست، پست سازمانی در امور حاکمیتی برای آن در نظر گرفته و نیروی انسانی مورد نیاز را استخدام کند که این طرح شامل اورژانس هم می شود و در امور غیر حاکمیتی هم خدمات خود را واگذار کرده و دولت را کوچک کند.

قاضی زاده هاشمی در ادامه افزود: مدیر این ماجرا در کشور سازمان امور اداری و استخدامی است، او باید ساختار تشکیلات و شبکه دولت را بازآرایی کند و جاهایی که پست اضافی وجود دارد آنها را حذف کند و جاهایی مثل اورژانس که باید حاکمیتی اداره شود برای آن پست جدید تعریف کند و به وزارت بهداشت اجازه استخدام دهد. این یکی از راه هایی است که می تواند مشکلات کمبود نیرو در اورژانس را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در دنیا مدل های اداره مختلفی در بخش اورژانس های پیش بیمارستانی وجود دارد عنوان کرد: در کشور ما غیر از اینکه لازم است تجهیزات و نیروی انسانی را مدرن کنیم باید مدیریت اورژانس و نوع کارکرد آن را هم مدرن کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: در حال حاضر سه یا چهار سازمان موازی داریم که نزدیک به هم کار می کنند مثلا سازمان امداد و نجات هلال احمر تا حدی کار اورژانس را انجام می دهد یا آتش نشانی در بحث نجات هم خدمات رسانی می کند، به نظر می رسد که در این سازمان هایی که خدمات مشابهی ارائه می دهند و از منابع عمومی استفاده می کنند باید یک ادغامی صورت گیرد و نحوه مدیریت و ارتباط آنها با بیمارستان های مربوط به سوانح در هر شهر و روستایی روشن شود چون در حال حاضر این سازمان ها مدیریت دوگانه دارند و امدواریم که به تدریج در کشور این مساله حل و فصل شود.

نظر شما