شناسهٔ خبر: 138852 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تاکید دنیامالی بر ضرورت تصویب لایحه کمربند سبز تهران

دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش کمربند سبز تهران در کاهش فشارها بر شهرک‌های حریم تهران بر ضرورت تصویب لایحه این موضوع در شورا تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در سیصدوشصت و سومین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به معضلات رشد شهر در حریم تهران پرداخت و گفت: در حریم شهر تهران مشکلات فراوانی وجود دارد، بسیاری از مراکز و خانه‌های موجود در اطراف شهر تهران در عرض ۱۵ سال گذشته با رشد زیادی مواجه بوده و به مرور به شهر متصل می‌شود و شهرهای اقماری اطراف تهران خود دارای حریم شده و به حریم تهران تجاوز می‌کند.

دنیامالی با تاکید بر ارسال لایحه‌ای از طریق شهرداری به شورای شهر تهران در خصوص حریم شهر تهران و در دستور کار بودن این لایحه در کمیسیون‌های شورای شهر تهران به موضوع طرح کمربند سبز تهران پرداخت و گفت: براساس اسناد بالادستی باید طرح کمربند سبز تهران اجرایی شود، این در حالی است که در ۲-۳ دهه اخیر موضوع این کمربند سبز مطرح بوده است.

وی تکمیل طرح کمربند سبز تهران را موجب کاهش فشار وارده بر شهرک‌های اطراف تهران دانست.  

دنیامالی همچنین بر این نکته تاکید کرد که اتصال کمربند سبز تهران در مناطق جنوبی شهر از جمله مناطق ۱۸، ۱۹ و ۲۰ می‌تواند موجب حمایت از حریم شهر تهران باشد.

نظر شما