شناسهٔ خبر: 138847 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اردوغان نگرانی‌های آمریکا درباره خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را رد کرد

اردوغان43 رئیس جمهور ترکیه بر این باور است که دلیلی برای نگرانی آمریکا درباره مذاکرات مسکو و آنکارا بر سر خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ وجود ندارد.

به گزارش «نماینده» به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: دلیلی برای نگرانی های آمریکا در ارتباط با مذاکرات آنکارا و مسکو با هدف خرید سامانه های دفاع موشکی اس ۴۰۰ نمی بینم.

ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی در نشست امنیتی آسپن تاکید کرد: اگر ترکیه واقعا مصمم به خرید سامانه های دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه باشد، این مساله مایه نگرانی برای آمریکا خواهد بود.

اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا تصریح کرد: چرا این مساله باید مایه نگرانی باشد؟ هر کشوری اقدامات مشخص و قاطعی را برای تضمین امنیت خود اتخاذ می کند. ما چند بار با آمریکا صخبت کرده ایم ولی تاکنون نتیجه ای نداشته است، بنابر این دوست داشته باشند یا نه، ما مذاکرات برای خرید سامانه اس ۴۰۰ را آغاز کرده ایم. وزارتخانه های مربوطه در حال مذاکره هستند.

روسیه تاکنون سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را به چین فروخته است و مذاکره برای فروش این سامانه پیشرفته دفاع هوایی با ترکیه و هند در حال انجام است.

فکری آیسیک وزیر دفاع ترکیه اخیرا تاکید کرده است که مذاکرات برای تحویل سامانه های دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه به مراحل نهایی رسیده است.

نظر شما