شناسهٔ خبر: 138841 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

استفاده از کارت سوخت، قاچاق را کاهش می‌دهد

هدایت الله خادمی نایب رئیس اول کمیسیون انرژی گفت: عدم اجرای مصوبه کارت سوخت موجب افزایش بحث قاچاق و غیرواقعی نشان دادن مصرف شده است.

به گزارش «نماینده» هدایت‌الله خادمی نایب رئیس اول کمیسیون انرژی؛ با اشاره به افزایش مصرف سوخت در کشور طی چند روز اخیر گفت: عدم اجرای مصوبه کارت سوخت از سوی دولت موجب افزایش بحث قاچاق و غیرواقعی نشان دادن میزان مصرف شده است.

وی ادامه داد: پیش از این براساس مصوبه‌ای در دور نهم مجلس دولت موظف شد تا کارت سوخت و دو نرخی بودن بنزین را حفظ کند اما بعد از چند ماه وزارت نفت آن را اجرایی نکرد و بعد در مجلس دهم با اصرار تعدادی از نمایندگان برای ایجاد شفافیت، کارت سوخت حفظ شد.

نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک تاکید کرد: متاسفانه دولت آن را تاکنون اجرایی نکرده است براین اساس زیرساخت‌ها از میان رفته و بار دیگر قاچاق سوخت افزایش پیدا کرده و باید به دنبال واردات باشیم.

خادمی با بیان اینکه در حقیقت همان سیکل معیوبی که چند سال پیش در کشور وجود داشت بار دیگر تکرار می‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون راهی نداریم جز استفاده از کارت سوخت و دو نرخی کردن بنزین تا با ایجاد شفافیت از قاچاق سوخت و غیر واقعی نشان دادن مصرف جلوگیری کنیم.

نظر شما