شناسهٔ خبر: 138836 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اکبر ترکی در گفتگو با «نماینده»:

طبق برنامه ششم دولت موظف به الکترونیک کردن پرونده های سلامت است

ترکی2 ترکی با بیان اینکه در برنامه ششم هم این طرح به صورت اجبار تصویب شد تصریح کرد: در برنامه ششم دولت موظف شده این پرونده الکترونیک را در روستاهایی با بیش از ۲۰ خانوار اجرایی کند.

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «نماینده» درباره راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت در کشور اظهار داشت: پرونده الکترونیکی باید سراسر کشور در روستاهایی با بیش از ۲۰ خانوار اجرایی شود. البته در اکثر شهرستان ها این طرح اجرا شده و زمانی که افراد به مراکز درمانی مراجعه می کنند نیاز به پرونده های کاغذی قبلی خود ندارند و کلیه اطلاعات درمانی و پزشکی آنها وارد فایل های الکترونیک شده است.

نماینده مردم فریدون شهر در ادامه افزود: بر اساس این پرونده های الکترونیک به صورت آنلاین مشخص است که فرد قبلا به دلیل چه بیماری هایی به مراکز درمانی مراجعه و چه دارویی مصرف کرده و روند درمان او به چه شکل بوده است و این اطلاعات به راحتی می تواند در اختیار پزشک دیگر در مرکز درمانی دیگر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم هم این طرح به صورت اجبار تصویب شد تصریح کرد: در برنامه ششم دولت موظف شده این پرونده الکترونیک را در روستاهایی با بیش از ۲۰ خانوار اجرایی کند. این طرح زیرساخت هایی هم در بخش اینترنت و فیبر نوری نیاز داشته که در بندهای دیگری از برنامه ششم وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش موظف شدند شرایط اینترنتی را مهیا کنند.

ترکی در پاسخ به این سوال که این پرونده های الکترونیک به چه شکل ایجاد می شوند گفت: معمولا در مراکز بهداشتی و درمانی اکثر افراد پرونده های کاغذی دارند، طبق این طرح پرونده ها آرام آرام به پرونده های الکترونیک تبدیل می شوند. مراکزی هم که نداشتند باید در این چرخه قرار بگیرند تا خدمات رسانی به نحو احسن انجام شود.  

وی با بیان اینکه طرح پرونده الکترونیک سلامت در تهران و برخی کلانشهرها اجرایی نشده است زیرا این شهرها از جمعیت زیادی برخوردار هستند اذعان کرد: بر اساس زمانبندی که در برنامه ششم وجود دارد به صورت تدریجی این مشکل برطرف خواهد شد. باید مشخص شود که هر ساله چه مقدار از این پرونده ها قرار است الکترونیک شوند.

نظر شما