شناسهٔ خبر: 138828 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

دست دولت درد نکند معاون رئیس جمهور زن داریم؛ اما وزیر زن هم می‌خواهیم / آقای روحانی بداند با حمایت ۵۱ درصدی زنان رئیس جمهور شده است

سلحشوری43 رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: درست است که معاون رئیس جمهور زن هم داریم دستشان درد نکند، اما ما وزیر زن هم می‌خواهیم این مطالبه سلحشوری یا فراکسیون زنان نیست بلکه مطالبه جامعه زنان است.

به گزارش «نماینده» پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه در پاسخ به خبرگزاری دانشجو پیرامون مطالبه فراکسیون زنان مجلس از رئیس جمهور برای حضور و استفاده از زنان در کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: معتقدیم یکی از راه‌های توسعه سیاسی در کشور استفاده از زنان در سطح کلان قدرت است.

وی با بیان اینکه اکنون که این جا هستم نیز هنوز این مطالبه را از رئیس جمهور داریم افزود: ما وزیر زن می‌خواهیم معاون رئیس جمهور زن داریم دستشان هم درد نکند، اما وزیر زن هم می‌خواهیم و این مطالبه سلحشوری یا اعضای فراکسیون زنان نیست بلکه این مطالبه جامعه زنان برای توسعه سیاسی کشور است که یکی از پیش نیازهای آن مهم به شمار می‌رود.

سلحشوری تصریح کرد: معتقدیم و باور داریم که زنان توانمندی می‌توانند در سطح وزارت خدمت کنند هر چند استفاده از زنان در سطح معاونت ها، مدیر کل‌ها و روسای شعب ادارات نیز مطالبات دیگر ماست این موضوعی است که در برنامه ششم توسعه هم مصوب شده و باید باشد. بنده به عنوان یک زن هنوز ناامید نیستم و تا جایی که بتوانم تلاش خواهم کرد تا بتوانیم حداقل از حضور یک وزیر زن در کابینه بهره ببریم چرا که سطح مطالبات آنقدر پایین آمده که به یک وزیر زن قانع شویم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر آقایان این موضوع را مطرح می‌کنند که نظر مراجع و علمای دین با حضور زنان در سطح وزارت مغایرت دارد باید بگوییم که آقای احمدی نژاد هم این کار را انجام داده و مراجع ما مشکلی با آن نداشتند بنابراین نباید مسائل را به گردن دیگران بیندازیم. آقای روحانی نیز حمایت ۵۱ درصدی زنان را در انتخابات داشت تا بتواند رئیس جمهور شود یکی از مطالبات این ۵۱ درصد حضور وزیر زن در کابینه بود.

وی ادامه داد: ما توانستیم در مجلس ۱۵۷ امضا برای مطالبات خود جمع آوری کنیم حتی آقایان را در این مسیر همراه خود نماییم و لازم می‌دانم با صراحت و صداقت اعلام کنم مردانی که در این مسیر با ما همراه شدند متعلق به هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا بوده و به هیچ عنوان این موضوع را جنسیتی و سیاسی نکرده اند بلکه حضور زنان در کابینه را یک ضرورت می‌دانستند.

سلحشوری تاکید کرد: بنابراین آقای روحانی باید این موضوع را در نظر بگیرد که مجلس همراه وی است و حداقل حضور یک وزیر زن در کابینه جزو مطالبات ما است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری دانشجو پیرامون صحبت‌های فاطمه ذوالقدر عضو هیئت رئیسه فراکسیون زنان مبنی بر ارائه لیست ۳۰ نفره‌ای از زنان توانمند برای حضور در کابینه دولت دوازدهم خاطر نشان کرد: از صحت و سقم این ماجرا مطلع نیستم گویا ایشان نیز از شنیده‌ها آن را مطرح کرده اند.

نظر شما