شناسهٔ خبر: 138814 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خواب کارگزارانی ها برای شهرداری تهران

حزب کارگزاران بر اساس آخرین توافق کارگزاران با طیف‌های همسو در شورای شهر تهران، قرار است بعد از تشکیل شورا محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران انتخاب و حسین مرعشی نیز قائم مقام وی شود.

به گزارش «نماینده»، شنیده هاحاکی است بدنبال شکست برنامه کارگزاران برای شهردار شدن محسن هاشمی و علیرغم مخالفت محمد علی نجفی با پذیرش شهرداری تهران به دلیل بیماری، پدر خوانده های کارگزاران جلسه ای با نجفی برگزار و او را برای پذیرش سمت شهرداری متقاعد می کنند.

این افراد برای راضی شدن نجفی اعلام کرده اند مدیران را برایت انتخاب و معرفی می کنیم و اگر نپذیری شهرداری بعد از ١٢ سال از دست ما خارج می شود.  

شنیده شده در پی اصرار زیاد تاکید پدر خواننده کارگزاران بر حمایت و چیدمان نیروها نجفی اعلام می کند باید ٢١ نفر رای دهند و شورا در چیدمان نیروها دخالتی نداشته باشد پس از دریافت نظرمثبت نجفی موضوع یک شب قبل از انتخاب ٧ نامزد نهایی در جلسه ایی با اعضای کارگزارانی شورای شهر مطرح و مقرر می شود که رایزنی ها برای متقاعد کردن ٢١ عضو به صورت دستوری و رایزنی اعضای کارگزارانی شورای شهر صورت گیرد.

پس از بر ملا شدن این موضوع اکثر اعضای شورا از این موضوع انتقاد و خواستار برخورد صادقانه و شفاف در انتخاب شهردار شدند در ضمن این جلسه کارگزاران تصمیم می گیرند که به کاندیدای حزب اتحاد ملت و اعتماد ملی رای ندهند تا  نجفی رقیب جدی نداشته باشد و رقیب او مرعشی باشد.

همچنین شنیده شده حسین مرعشی و محمد علی نجفی به دیدار محسن هاشمی در دفتر مرکز نشر معارف انقلاب واقع در سعادت آباد رفتند.

بر اساس آخرین توافق صورت گرفته میان جریان کارگزاران و دیگر طیف های همسو با آنها در شورای شهر تهران، قرار است بعد از تشکیل شورا و رای گیری نهایی برای انتخاب شهردار تهران، ‌ محمد علی نجفی به عنوان شهردار تهران انتخاب شود و حسین مرعشی نیز به عنوان قائم مقام وی در شهرداری تهران مشغول به کار شود.

با این طراحی و ریاست احتمالی محسن هاشمی در ریاست شورای شهر تهران، در واقع پازل کارگزاران سازندگی برای بدست آوردن موقعیتی برتر در شهر تهران نسبت به برخی چهره های با نفوذ اصلاح طلب، کامل می شود.

در این بین حتی تعدادی از نیروهای رده میانی اصلاح طلب با اطلاع از این طرح، از اعضای شورای شهر پنجم و برخی جریان های پشت پرده شدیدا انتقاد کردند.

حال باید دید لیدر اصلاحات که با حمایت از عارف لیست مورد انتقاد اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر را تائید کرد، آیا می تواند با اعمال نفوذ گزینه مورد علاقه خود برای شهرداری تهران را به اعضای شورای پنجم تحمیل کند یا اینکه جنگ قدرت آغاز شده در میان طیف کارگزاران و جناح همراه خاتمی، برنده ای دیگر خواهد داشت؟

نظر شما