شناسهٔ خبر: 138802 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فراکسیون امید

سلحشوری: وزیر کشور باید تغییر کند

سلحشوری43 عضو فراکسیون امید مجلس، با بیان اینکه وزیر کشور باید تغییر کند، بر لزوم حضور حداقل یک وزیر زن در کابینه تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»، پروانه سلحشوری "رئیس فراکسیون زنان مجلس"، با بیان اینکه ما گفته بودیم وزرای ناکارآمد باید توسط رئیس جمهوری تغییر کنند، تصریح کرد: بدون هرگونه تعارف و رودربایستی باید بگویم از جمله این وزرای ناکارآمدی که می‌توانم به او اشاره کنم، جناب آقای رحمانی فضلی وزیر محترم کشور است. ایشان در آخرین تجربه خود بسیار بد عمل کردند و حدود ۵ میلیون رای را به دلیل ضعف عملکرد وزارتخانه ایشان در برگزاری انتخابات از دست داده ایم.

سلحشوری در ادامه افزود: حتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری هم دوبار طرح استیضاح ایشان در همین یک سالی که از عمر مجلس دهم می‌گذرد آماده شد و هربار هم حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان این استیضاح را امضا کرده بودند. علت هم ناکارآمدی ایشان بود و الان هم آقای رحمانی فضلی نتوانسته عملکرد مناسبی داشته باشد و افکار عمومی را راضی کند و نگاهی به فرمانداران سراسر کشور و سایر انتصاب‌های انجام شده در زیرمجموعه ایشان، نشان می‌دهد که نیاز به تغییر در این حوزه بسیار جدی است.

سلحشوری با بیان اینکه ما الان در کشوری که نیمی از جمعیت آن زنان هستند، حتی یک استاندار زن نداریم، گفت: لذا یکی از خواسته‌های جدی ما این است که حتما آقای روحانی فرد شایسته تری را برای وزارت کشور به مجلس معرفی کنند و از الان به عنوان فراکسیون زنان مجلس اعلام می کنیم که هرکس به عنوان وزیر کشور معرفی شود، حتما باید حداقل یک استاندار زن در کشور معرفی کند و این مطالبه برای ما بسیار جدی و مهم است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس، در واکنش به این مطلب که گفته می‌شود موضوع حضور وزیر زن در کابینه منتفی شده نیز گفت: به هیچ عنوان ما چنین چیزی را قبول نداریم و به طور جدی اصرار داریم که حداقل یک وزیر زن در کابینه داشته باشیم. ما پیام خود را صریح و آشکار گفته ایم که وزیر زن می خواهیم. حتی اینکه گفته شود حضور وزیر زن در کابینه تابو است را قبول نداریم چون اگر هم چنین تابویی وجود داشت، توسط دولت احمدی نژاد شکسته شد و الان نباید دوباره تابو سازی شود. در دولت آقای احمدی نژاد هم خانم دکتر وحید دستجردی از وزرای موفق کابینه بود و اصلاح طلبان و اصولگرایان، موفقیت ایشان را تایید می‌کردند و اصلا شاید به دلیل همین عملکرد موفق بود که احمدی نژاد، او را برکنار کرد.

سلحشوری تاکید کرد: امروز جامعه زنان ایران که بیش از مردان به آقای روحانی رای دادند و تلاش گسترده ای در پیروزی ایشان داشتند، حداقل انتظارشان داشتن یک وزیر زن است و این واقعا حداقل مطالبه است. ما این پیام را داده ایم و بر آن اصرار داریم و این را هم لازم می‌دانم یادآوری کنم که دولت برای گرفتن رای اعتماد از مجلس، نیاز به حمایت زنان دارد؛ پس بهتر است با درنظر گرفتن این فاکتور، به مطالبات ما توجه بیشتری کند.

نظر شما