شناسهٔ خبر: 138792 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

تشریح جزئیات جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با رئیس جمهور در گفتگوی «ادیانی» با «نماینده»

حاجی‌بابایی: رئیس‌جمهور باید در انتخاب کابینه مبسوط‌الید باشد/ روحانی: در چینش کابینه تحت فشار هیچکس نبوده و نخواهم بود

ادیانی43 ادیانی، نایب رئیس کمیته تعامل با دولت نمایندگان ولایی مجلس جزئیات جلسه این فراکسیون با رئیس جمهور را تشریح کرد.

سیدعلی ادیانی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با «نماینده» با اشاره به برگزاری جلسه امروز فراکسیون با رئیس جمهور گفت: در این جلسه رئیس فراکسیون، رئیس جمهور و ۴نفر از نمایندگان به بیان نظرات پرداختند.

وی افزود: در ابتدای جلسه آقای حاجی بابایی، رئیس فراکسیون نکاتی را یادآور شدند. از جمله اینکه فراکسیون نمایندگان ولایی نگاه سهم خواهی به دولت ندارد و اعتقاد ما بر این است که رئیس جمهور محترم باید در انتخاب کابینه مبسوط الید باشد و اعضای کابینه باید افراد کارآمد باشند.

ادیانی خاطرنشان کرد: انتظاری که از رئیس جمهور محترم داریم این است که در چیدمان وزرای کابینه عنصر کارآمدی و تکیه بر مدیریت جهادی را مبنا قرار دهد و بر همین اساس در فراکسیون نمایندگان ولایی و در کمیته تعامل ۱۵ ویژگی بعنوان شاخص های عمومی برای وزرای پیشنهادی تصویب شد که این شاخص ها بصورت مکتوب و به شکل لوح تقدیم رئیس جمهور شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان این مطلب که در ادامه ۴نفر از نمایندگان به بیان نظرات خود پرداختند، افزود: آقای حاجی بابایی جمعبندی نظرات نمایندگان فراکسیون و دیدگاه کمیته تعامل را در قالب آسیب شناسی در سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مطالبی را به اطلاع رئیس جمهور رساندند.

ادیانی گفت: در حوزه اقتصادی، مواردی از جمله بیکاری، رکود اقتصادی، ناکارآمدی بانک ها، مشکل آب و ...جزء آسیب هایی که پیش روی دولت و نظام قرار دارد تعریف شد.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی نیز بروز آسیب های اجتماعی، وجود ساختار اداری ناکارآمد و فشل در حوزه بروکراسی و نیز فساد اداری در بعضی دستگاه ها و ضرورت برخود با این فساد مهم ارزیابی شد.

ادیانی با اشاره به اهمیت مسائل مطرح شده در حوزه فرهنگی خاطرنشان کرد: در این جلسه  به حساسیت نهاد آموزش و پرورش، وزارت علوم و دانشگاه ها اشاره شد. لزوم معرفی وزرای بدون حاشیه و کارآمد در این حوزه ها و سایر وزارتخانه های حوزه فرهنگ نیز مورد تاکید قرار گرفت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: در ادامه جلسه رئیس جمهور نیز ضمن تشکر از حضور و بیان دیدگاه های همگرایی با دولت این فراکسیون اظهار داشتند که از فراکسیون نمایندگان ولایی که متشکل از نمایندگان با سابقه مجلس است انتظار تعامل بیشتر را داریم و نکاتی را اشاره کردند.

وی گفت: آقای روحانی به مسائلی از جمله لزوم جذب منابع مالی جدید، لزوم همکاری ما بین دولت و مجلس و دیگر دستگاه ها و نیز توجه وزرای کابینه دوازدهم به اجرای اسناد بالادستی  و قانون مداری اشاره داشتند. آقای روحانی تاکید کردند که من در انتخاب وزرا در کابینه یازدهم هم تحت فشار هیچ کسی نبودم و در دوره دوازدهم نیز همینگونه خواهد بود.

نایب رئیس کمیته تعامل ادامه داد: ایشان به اهمیت مشورت گیری با دیگران در انتخاب وزرا اشاره کردند و تاکید داشتند که تمامی اعضای کابینه را با مقام معظم رهبری چک خواهم کرد و قطعا در این حوزه نظرات معظم له لحاظ خواهد شد.

۱۵ شاخص مد نظر این فراکسیون نیز به شرح زیر اعلام شد؛

۱- اعتقاد والتزام عملی به قانون اساسی واصل ولایت مطلقه فقیه  و فصل الخطاب دانستن رهنمود های مقام معظم رهبری

۲- پاک دستی، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری

۳- تدبیر امور با گفتمان انقلابی و ارزشی، مدیریت جهادی و مبتنی بر تخصص و تجربه

۴- قانونمند و قانونگرا بودن

۵- اجتناب از قبیله گرایی در حوزه مسئولیت

۶-عزم راسخ و اقدام موثر به منظور مبارزه با فساد در حوزه مسئولیت

۷- اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از تولید ملی و اشتغال

۸- تقید به همگرایی و هماهنگی با دیگر وزرای مرتبط

۹- تعامل سازنده و مداوم با مجالس و کمیسیون های تخصصی

۱۰- نداشتن تابعیت مضاعف و حق شهروندی کشورهای بیگانه

۱۱- مرزبندی روشن با جریان های معاند نظام به خصوص فتنه ۱۳۸۸

۱۲- تجانس امور وزارت با سوابق عملی، اجرایی و تجربی وزیر

۱۳- برخورداری از روحیه مردمی و تعهد به انجام مطالبات مردمی

۱۴- اعتقاد به محرومیت زدایی و تلاش برای حل آن

۱۵- اعمال شاخص های عمومی و اختصاصی مطروحه در انتخاب مدیران میانی

نظر شما