شناسهٔ خبر: 138785 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قره‌خانی خبر داد

فردا؛ بررسی «توتال» با حضور دادستان در هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی

توتال43 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی قرارداد «توتال» در هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی با حضور دادستان کل کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده» اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی قرارداد «توتال» در مجلس و دیگر مراجع ذیربط، گفت: قرارداد شرکت ملی نفت با شرکت «توتال» فرانسه فردا در هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی بررسی می‌شود.

وی با اشاره به ترکیب هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی، اظهار داشت: هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی با حضور وزیر نفت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رؤسای کمیسیون‌های انرژی و برنامه و بودجه مجلس، دادستان کل کشور، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و یکی از معاونان وزارت نفت تشکیل می‌شود و وزیر نفت دبیر این هیئت است.

هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی در چارچوب طرح اصلاح قانون نفت و گاز از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده است.

اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس پیشتر در از تشکیل کمیته ویژه بررسی قرارداد «توتال» به سرپرستی رئیس مجلس در پارلمان خبر داده بود.

چندی پیش شرکت ملی نفت ایران به عنوان یک شرکت نفتی دولتی قراردادی با شرکت «توتال» فرانسه برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی منعقد کرد که موجب اعتراضاتی از سوی نمایندگان مجلس و برخی منتقدان نسبت به مفاد و چگونگی این قرارداد وارد شده است.

نظر شما