شناسهٔ خبر: 138763 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

مجلس دربرابر ماجراجویی‌ جدید آمریکایی‌ها سکوت نمی‌کند

ذوالنور.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: ایران نمی‌خواهد نقض کننده برجام باشد اما از سوی دیگر ما باید متناسب با رفتار آن‌ها عمل کنیم.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دومین سالگرد اجرای برجام و بدعهدی‌های آمریکایی ها نسبت به این توافقنامه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی نمی‌خواهد نقض کننده برجام باشد اما از سوی دیگر ما باید متناسب با رفتار آن‌ها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت تاکنون متناسب با رفتار امریکایی‌ها عمل نکرده است، افزود: باید جنس برخورد ما با امریکایی‌ها از جنس برخورد آن‌ها با ما باشد؛ هر چند طرحی که مجلس روز گذشته یک فوریت آن را تصویب کرد طرح خوبی بود، اما معتقد هستیم که می‌شد طرحی قوی‌تر از این طرح را به صحن آورد.

ذوالنور تصریح کرد: باتوجه به اینکه قرار است کنگره آمریکا تا ۲۹ تیرماه مصوبات ضد ایرانی را تعیین تکلیف کند و از آنجایی که نمایندگان به تعطیلات تابستانی دو هفته ای می روند بعد از این مدت می‌توانیم در کمیسیون امنیت ملی متناسب با مواضع امریکایی‌ها محتوای طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکایی ها را تقویت کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این که آیا در این طرح پیش بینی شده که در صورت تحریم‌ نهادهای داخلی جمهوری اسلامی همچون سپاه پاسداران توسط امریکایی‌ها ایران نیز بتواند اقدامات مقابله‌ای با آن داشته باشد یادآور شد: بله نهادهای متعدد امریکایی برای قراردادن در لیست تحریم ها و همچنین شناسایی اموال، بلوکه تصرف و مصادره کردن آن‌ها و... در این طرح پیش بینی شده است.

ذوالنور در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین اگر امریکایی‌ها به چنین اعمالی دست بزنند ما نیز اقدام مقابله به مثل خواهیم کرد و این موضوع در این طرح قابل تقویت است.

نظر شما