شناسهٔ خبر: 138759 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

پژمانفر در گفتگو با «نماینده»:

مخالفت دولت با طرح تعالی خانواده، عامل تأخیر در تصویب آن است

پژمانفر// رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه افزود:تاکنون جلسات متعددی با دولت انجام شده تا از بار مالی این طرح کم شود اما متاسفانه در این باره با دولت به توافق نرسیدیم.

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «نماینده» با بیان اینکه چندی پیش طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده مورد بررسی قرار گرفته بود و به صحن هم آمد اظهار داشت: این طرح به دلیل بار مالی مجدد به کمیسیون ارجاع داده شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه افزود:تاکنون جلسات متعددی با دولت انجام شده تا از بار مالی این طرح کم شود اما متاسفانه در این باره با دولت به توافق نرسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه دولت به شدت نسبت به این موضوع نظر موافق نداشت، این طرح نتوانست به صحن برسد، امروز تلاش ما این است که این طرح با اصلاحاتی به صحن برسد.

پژمانفر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه تدبیری دارید که این بار طرح به صحن برسد گفت: تغییراتی را در آن ایجاد کرده و بار مالی آن را کاهش دادیم امید داریم این طرح به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: بخش هایی از این طرح در ارتباط با مشوق هایی برای ازدواج و فرزند آوری بود که مشوق گذاشته بودیم که اگر کسی فرزند آوری کند دولت موظف به پرداخت مشوق هایی برای آنها شود البته در دنیااین مساله رایج و طبیعی است ولی متاسفانه در این قضیه دولت مخالف عمل کرد.

نظر شما