شناسهٔ خبر: 138758 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون حقوقی مجلس درگفتگو با «نماینده»:

موضوع توزیع دولتی مواد مخدر در مرحله «طرح» است

کمالی پور عضو کمیسیون حقوقی مجلس افزود: باید بتوانیم حوزه مصرف را مدیریت کنیم نه به این معنا که تریاک آزاد شود بلکه تریاک میتواند جنبه دارویی و درمانی داشته باشد.

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت درگفتگو با «نماینده» با بیان اینکه در رابطه با توزیع دولتی مواد مخدر در کنار مبارزه، بحث کنترل و نظارت و پیشگیری مطرح است اظهار داشت: خواه ناخواه  در کشور عده ای از افراد هستند که به این مسائل آلوده شده اند و بیشتر ین مرگ و میر های اعلام شده ناشی از سو مصرف مواد مخدر است.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس افزود: باید بتوانیم حوزه مصرف را مدیریت کنیم نه به این معنا که تریاک آزاد شود بلکه تریاک میتواند جنبه دارویی و درمانی داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با وضعیت موجود عملا امکان نظارت و کنترل بر مصرف کنندگان نیست تصریح کرد: وقتی این جرایم به صورت پنهان انجام می شود با مشکلاتی رو به رو می شویم اما اگر  مصرف کنندگان مواد را آزادانه تهیه کنند امکان کنترل و نظارت بر آنها بیشتر می شود.

وی در پاسخ به این سوال که توزیع مواد مخدر دولتی در کجا و به چه نحوی قرار است انجام شود گفت: هنوز ساز و کاری برای این طرح مشخص نشده و این طرح نیاز به یک آیین نامه اجرایی و کار کارشناسانه دارد و نمی توان به این سرعت آن را در جامعه اجرا کرد. باید ابتدا جامعه هدف را به خوبی مشخص کنیم تا بتوانیم به درستی چاره اندیشی کنیم.

کمالی پور تاکید کرد: این طرح همچنان در مرحله طرح است و هنوز اقدام خاصی نسبت به آن صورت نگرفته است.

نظر شما