شناسهٔ خبر: 138757 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

رئیس فراکسیون اصناف مجلس از جزئیات نشست امروز برخی نمایندگان با روحانی به «نماینده» خبر داد؛

وعدۀ رئیس‌جمهور برای جذب ۲۰۰۰ مشاور جوان در دستگاه‌های دولتی

حسن پور/2 به گفته‌ی «شهباز حسن‌پور» رئیس‌جمهور در نشست با نمایندگان وعده داده است امسال بیش از ۲۰۰۰ جوان فارغ‌التحصیل دانشگاه را به‌عنوان مشاور در دستگاه‌های مختلف برای تربیت مدیران آیندۀ کشور بکارگیری کنند.

«شهباز حسن‌پور» نمایندۀ مردم سیرجان و بردسیر در تشریح جزئیات دیدار امروز برخی نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور به خبرنگار «نماینده» گفت: «در این نشست برخی نمایندگان به بیان نظراتشان پرداختند.»

این نمایندۀ مجلس دهم با بیان اینکه در سخنانش از رئیس‌جمهور خواستار هماهنگی و همدلی بیشتر دولت دوازدهم با مجلس شده است، اظهار داشت: برای حل‌وفصل مسائل و مشکلات عمدۀ کشور از جمله تولید، اشتغال، معیشت مردم، آب، محیط‌زیست و توجه به میراث فرهنگی و گردشگری، لازم است تعامل سازنده و بیشتری برای استفاده از پتانسیل‌های کشور توسط قوای مجریه و مقننه صورت بگیرد.

حسن‌پور در این جلسه خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: باید بتوانیم از کشورهای پیشرفته در بحث‌های مختلف اقتصادی الگوبرداری کنیم و یکی از این بحث‌ها خصوصی‌سازی و واگذاری بخش‌های غیر حاکمیتی به مردم است.»

حسن‌پور همچنین چند مثال از کشورهای دیگر را در این جلسه تشریح نموده و خواستار اجرای دقیق و واقعی خصوصی‌سازی در کلیه ابعاد شده است.

نمایندۀ مردم سیرجان و بردسیر ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ سود بالای بانکی و بحث مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها به مشکل تبدیل شده است، برای بازگشت اعتماد عمومی مردم به سیستم بانکی کشور خواستار توجه جدی شخص رئیس‌جمهور به موضوع شدم.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس در پایان سخنانش با اعلام این جمله که «اصناف باید نسبت به دورۀ قبل مورد توجه بیشتری واقع شوند» گفت: متأسفانه سال گذشته چراغ برخی از کسبه به خاطر برخی مشکلات همچون رکود خاموش شد، لذا توجه ویژه دولت دوازدهم به این موضوع را می‌طلبد.

گفتنی است رئیس‌جمهور نیز پس از سخنان نمایندگان حاضر در این نشست، با ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه با نمایندگان مجلس و بیان شفاف و صادقانه مشکلات کشور توسط نمایندگان اعلام کرد در بحث اشتغال باید دولت و مجلس کار فوق‌العاده‌ای انجام دهند.

به گفته‌ی حسن‌پور، همچنین رئیس‌جمهور در این نشست وعده داده است امسال بیش از ۲۰۰۰ جوان فارغ‌التحصیل دانشگاه را به‌عنوان مشاور در دستگاه‌های مختلف برای تربیت مدیران آیندۀ کشور بکارگیری کنند.

نظر شما