شناسهٔ خبر: 138745 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زاهدی در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه آزاد:

فرهاد رهبر از نظر مدیریت اهل تدبیر، مشورت و بسیار با فکر است

محمدمهدی زاهدی431 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: فرهاد رهبر از نظر مدیریت اهل تدبیر، مشورت و بسیار با فکر است. دانشگاه آزاد مملو از نیروهای انقلابی و قوی است روی این نیروها حساب کنید.

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ولایتی از سرمایه های کشور است و امیدواریم تجدید قوا در هیات امنا سبب شود تا دانشگاه آزاد بر روی ریلی که نظام توقع دارد، قرار بگیرد.

وی ادامه داد: سه ماهی که نوریان مسئولیت دانشگاه ازاد را داشت با تلاطم های بسیاری همراه بود و فکر می‌کنم امروز نوریان احساس راحتی می کند که حقیقتا در این سه ماه به خوبی مدیریت کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: من و رهبر در دولت نهم حضور داشتیم که رهبر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود. پس از آن نیز به خوبی از عهده مدیریت دانشگاه مادر بر آمد. در آن زمان شرایط سیاسی خوبی در دانشگاه تهران وجود نداشت ولی فرهاد رهبر از نظر مدیریت اهل تدبیر، مشورت و بسیار با فکر است اینگونه نیست که اهل چکش باشد.

زاهدی بیان داشت: فرهاد رهبر امکان ندارد بدون فکر و آگاهی کاری را انجام دهد. وی استاد تمام اقتصاد است و به لحاظ علمی و تجربی در بخش اقتصاد بسیار آگاه است باید کاری شود تا دانشگاه از اتکا به شهریه خلاص شود که در زمان میرزاده کارهایی شد و حالا باید سریع‌تر و بیشتر شود.

وی خطاب به فرهاد رهبر گفت: دانشگاه آزاد مملو از نیروهای انقلابی و قوی است، روی این نیروها حساب کنید. دانشگاه آزاد باید در حوزه آموزش یک تغییر نگاه داشته باشد. دانشگاه آزاد نباید رقیب دانشگاه‌های دولتی باشد یا آنها اینگونه احساس کنند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در راه اندازی رشته‌ها در شهرهای کوچک نباید فقط به دنبال رشته هایی بود که دانشگاه‌های دیگر هم دارند. روی آموزش مهارتی کار کنید. نمی‌گویم مثل دانشگاه علمی کاربردی باشید البته آن هم مدل خوبی است ولی دانشگاه آزاد بیشتر و باکیفیت‌تر در زمینه رفع نیازهای منطقه‌ای اقدام کند.

زاهدی تاکید کرد: باید استارتاپ‌ها خوب فعال شوند و روی ریل توسعه‌ای و فناوری مناسب قرار گیرند. خواهش من این است که در تهران و مراکز استان‌ها حتما شتابدهنده هایی ایجاد کنید. معاونت علمی ریاست جمهوری هم کمک می‌کند.

نظر شما