شناسهٔ خبر: 138726 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تحریم‌های جدید آمریکا «نقض» متن و روح برجام است

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان می‌گوید تهران به توافق هسته‌ای پابیند است و تنها در صورتی که ابتدائاً دولت ایالات متحده از برجام خارج شود، ایران از آن خارج خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ اعلام کرد که علی‌رغم تشدید تنش‌ها، ایران آماده «دیالوگ» با عربستان سعودی است.

وی افزود: «ما می‌دانیم که آنها (ریاض) اشتباهات زیادی در یمن، بحرین، عراق و سوریه انجام داده‌اند، اما همچنان مهیای دیالوگ هستیم».

خرازی در پاسخ به پرسشی درباره تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه افراد و نهادهای ایرانی گفت که این اقدامات «نقض» توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ هم از نظر متن و هم «روح» توافق است. اما وی تأکید کرد که تهران به توافق پابیند است و تنها در صورتی که ابتدائاً دولت ایالات متحده از توافق خارج شود، ایران از آن خارج خواهد شد.

وزیر امور خارجه پیشین کشورمان گفت که ایران همیشه با تروریسم مبارزه کرده است، اما برای برخورد با تهدید همیشه قاطع است. «ایران همیشه آسیب‌پذیر بوده است ... اما به‌اندازه کافی باثبات بوده است تا با تروریست‌ها مبارزه کند».

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان گفت: «یکی از دلایلی که ما برای کمک به دولت سوریه و دولت عراق شتافتیم، نگرانی(ها) درباره امنیت ما بود، زیرا آنها به مرزهای ما خیلی نزدیک بودند».

وی در خصوص تغییر موضع امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره سوریه که گفته بود برکناری بشار اسد دیگر یک الزام نیست، گفت: ایران از این تغییر استقبال می‌کند، «ما از این موضع رئیس جمهوری ماکرون قدردانی می‌کنیم».

خرازی افزود که «این (موضع) واقع‌گرایانه‌تر» است.

خرازی درباره بازداشت‌های اخیر صورت‌گرفته در ایران در خصوص اتهامات جاسوسی گفت که اگر متهم مجرم شناخته شود، شواهد مرتبط با جاسوسی در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

نظر شما