شناسهٔ خبر: 138676 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دولت در برجام متناسب با رفتار آمریکایی‌ها عمل نکرده است

مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: دولت در برجام متناسب با رفتار آمریکایی‌ها عمل نکرده است، جنس برخورد ما با آمریکا باید از نوع رفتار خودشان باشد.

به گزارش «نماینده» مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد نقض کننده برجام باشد، گفت: با این وجود ما باید متناسب با رفتار طرف مقابل عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت تا به حال متناسب با رفتار آمریکایی‌ها عمل نکرده است، یادآور شد: جنس برخورد ما با آمریکایی‌ها باید از جنس برخورد آنها با ما باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تصویب طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه در جلسه روز گذشته مجلس گفت: طرح مذکور، طرح خوبی بود اما معتقدیم که می‌شد طرحی قوی‌تر از آن تهیه کرد.

ذوالنور با بیان اینکه قرار است کنگره آمریکا تا ۲۹ تیر طرح ضد ایرانی را تعیین و تکلیف کند، تصریح کرد: از آنجایی که نمایندگان دو هفته تعطیلات تابستانی دارند، بعد از تعطیلات و متناسب با تصمیم کنگره آمریکا باید طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در کمیسیون امنیت ملی بررسی شود و متناسب با موضوع کنگره، محتوای این طرح را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها برجام را نقض کنند ما هم اقدام متقابل انجام می‌دهیم و این مسئله در طرح تصویب شده مجلس مطرح شده و قابل تقویت است.

نظر شما