شناسهٔ خبر: 138668 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پزشکیان در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون قضایی:

کمیسیون قضایی صحت سخنان منتسب به یک فرمانده ناجا را بررسی کند

پزشکیان نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون قضایی به اظهارات یکی از فرماندهان استان فارس گفت: از وزیر کشور دعوت می کنیم تا با حضور در مجلس به این اظهارات پاسخ دهند.

به گزارش «نماینده» در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در تذکری نسبت به اظهارات یکی از فرماندهان نیروی انتظامی استان فارس اعتراض کرد.

نماینده کوهدشت گفت:  حفظ شان و جایگاه مجلس و دفاع از حقوق نمایندگان از وظایف اصلی هیات رئیسه مجلس است.

وی ادامه داد: امروز در فضای مجازی و رسانه ها مطلبی به نقل از سوی یکی از فرماندهان انتظامی استان فارس نقل شده است مبنی بر اینکه نمایندگانی که با پول کثیف به قاچاق به مجلس می روند باید از قاچاقچیان دفاع کنند.

رئیس کمیسیون قضایی این اظهارات را توهین به مجلس و نمایندگان خواند و گفت: هفته گذشته کلیات طرح اصلاح ماده ای از قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس با ۱۸۵ رای موافق نمایندگان به تصویب رسید.

وی اظهارات این فرمانده نیروی انتظامی را موجب تشویش اذهان عمومی خواند و گفت: هیات رئیسه مجلس باید این موضوع را بررسی کند. نیروی انتظامی مجری قانون است و باید بررسی شود اقدامات نیروی انتظامی تا چه اندازه توانسته آمار قاچاق را کاهش دهد یا اینکه برخورد نیروی انتظامی موجب کاهش تعداد معتادان شده است یا خیر.

وی از پزشکیان نایب رئیس مجلس خواست این موضوع را بررسی کرد و گفت: با فرمانده خاطی برخورد شده و گزارش آن به مجلس ارائه شود.

در ادامه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: اگر این اظهرات واقعیت داشته باشد باید با مسئولان برخورد شود. باید رسیدگی شود که چگونه یک فرد به سادگی چنین حرفی را زده است وی به کمیسیون قضایی و اصل ۹۰ ماموریت داد این موضوع را بررسی کنند و گفت از وزیر کشور هم دعوت می کنیم تا در خصوص این موضوع به مجلس پاسخ بگوید.

نظر شما