شناسهٔ خبر: 138657 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روایت رئیس سابق بانک مرکزی از انحلال ۱۷۰۰ موسسه مالی و اعتباری

بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در زمان ریاست بنده در بانک مرکزی حدود ۱۷۰۰ موسسه مالی و اعتباری منحل شد.

به گزارش «نماینده» محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در زمان ریاست بنده در بانک مرکزی صندوقی تحت عنوان تضمین سپرده‌ها ایجاد شد، گفت: این صندوق با گذشت حدود چهار سال از عمر دولت یازدهم هنوز اعتبار لازم را ندارد تا پاسخگوی نیازها باشد، البته بانک‌ها و موسسات مالی نیز باید سهم اشتراک سالیانه خود را به این صندوق واریز کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برخی انتقادات درباره اینکه در زمان ریاست وی به موسسات مالی فراوانی اجازه تاسیس داده شد، اظهار داشت: در دوران ریاست بنده ساماندهی موسسات مالی آغاز شد و ۱۷۰۰ موسسه مالی که وزارت تعاون، نیروی انتظامی و قرض‌الحسنه‌هایی که ایجاد کرده بودند را ساماندهی و یا منحل کردیم.

بهمنی با بیان اینکه پس از منحل شدن حدود ۱۷۰۰ موسسه مالی، ۱۳ موسسه دیگر باقی ماند، ادامه داد: تلاش داشتیم در آن دوران این ۱۳ موسسه مالی را تبدیل به ۲ موسسه کنیم که زمان کافی برای این کار نداشتیم.

وی با  اعلام اینکه در آن زمان بانک مرکزی مجوز بانکی صادر نکرد و این موسسات مالی وجود داشتند، اضافه کرد: پس از ساماندهی، برخی از این موسسات به بانک تبدیل شدند که نمونه آن بانک‌شهر و مهر اقتصاد بود.

نظر شما