شناسهٔ خبر: 138646 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی هفته گذشته به «نماینده» گفت:

مهلت یک هفته ای سیف تمام شد، اما دولت مشکل موسسات مالی را حل نکرد

موسوی لارگانی/2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در جلسه صبح آقای لاریجانی هم گله مند بود. احتمالا هیئت رئیسه پیگیری کند که اگر طبق صحبتی که هفته گذشته انجام شد، دولت ردیف اعتباری برای حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی اختصاص ندهد مسئله در شورای امنیت مطرح شود.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با «نماینده» با اشاره به اینکه هفته گذشته مجلس به بانک مرکزی یک هفته فرصت داد تا مشکلات موسسات مالی اعتباری را حل و فصل نمایند و گزارش آن را به مجلس اعلام نماید، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم تا امروز خبری از اقدام دولت در این راستا نیست.

وی با بیان اینکه امروز هم در جلسه غیرعلنی آقای لاریجانی اشاره ای به این موضوع داشتند گفت: دیروز نیز تعدادی از سپرده گذاران مجددا تجمع کرده بودند. برخی صحبت از پرداخت نشدن سود دارند درحالیکه مشکل اصلی کسانیکه سپرده گذاری کردند اصل سپرده ها است. بعضا به افرادیکه سپرده 30 میلیونی داشته اند گفته شده 15 میلیون سپرده در بانک دارید و یا پرداختی به این افراد صورت نگرفته و یا پرداخت هایی جزئی بصورت علی الحساب انجام شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در جلسه صبح آقای لاریجانی هم گله مند بود و روی این موضوع مجددا  بحث شد. احتمالا هیئت رئیسه پیگیری کند که اگر طبق صحبتی که هفته گذشته انجام شد، دولت ردیف اعتباری برای حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی اختصاص ندهد مسئله در شورای امنیت مطرح شود.

گفتنی است سه شنبه هفته گذشته و پس از برگزاری جلسه غیرعلنی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و بررسی مشکلات سپرده گذاران موسسات اعتباری مقرر شد تا دولت یا ردیف اعتباری برای حل مشکلات مالی این موسسات تامین کند و یا پرونده به شورای امنیت ارسال شود تا در این خصوص تصمیم گیری صورت بگیرد.

از سوی دیگر سوال از رئیس جمهور در همین رابطه که اواسط تیرماه به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد راهکاریست که نمایندگان برای حل مشکل موجود پیش گرفتند و امروز نیز در صحن علنی خواستار اعلام وصول آن توسط هیئت رئیسه مجلس بودند.

نظر شما