شناسهٔ خبر: 138645 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «نماینده»:

تجهیز صداوسیما به امکانات پیشرفته نیاز امروز سازمان است/صداوسیما از برنامه سازان جوان، مومن و انقلابی کمک بگیرد

جمشید جعفرپور// جمشید جعفرپور با اشاره به دیدار روز گذشته کمیسیون متبوع خود از سازمان صداوسیما گفت: بروزآوری تجهیزات سازمان خصوصا امکان پخش تصویر با کیفیت نقش مهمی در اقبال مردم به برنامه های تولیدی و مبارزه با هجون شبکه های ضدارشی خواهد داشت.

جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «نماینده» با اشاره به دیدار روز گذشته کمیسیون متبوع خود از سازمان صداوسیما گفت: در این دیدار بیشتر حول محور فعالیت ها و وظایف این ارگان و نقدهایی که به عملکرد سازمان وارد است گفتگو شد. همچنین درمورد طرح نظارت بر صداوسیما که در کمیسیون در دست بررسی است صحبت هایی انجام گرفت.

وی علت در تشریح علت برگزاری این دیدار گفت: کمیسیونی که بصورت تخصصی امور صداوسیما را تمشیت می کند کمیسیون فرهنگی مجلس است. هم اکنون نیز طرح نظارت و مدیریت سازمان صداوسیما در کمیسیون فرهنگی بعنوان کمیسیون اصلی و تخصصی درحال بحث و بررسی است.

جعفرپور ادامه داد: در جلسه دیروز ابتدا بازدیدهایی از قسمت های مختلف از جمله مانیتورینگ سازمان داشتیم. از شبکه های پخش خبر و برخی قسمت های فنی و ماهواره ای بازدید به عمل آمد و نهایتا جلسه ای با حضور مسئولین سازمان برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی در تبیین موضوعات مطرح شده در جلسه توضیح داد: در ابتدای جلسه بابت فعالیت های سازمان صداوسیما در حوزه جنگ نرم و اقدامات موثر صورت گرفته در دفاع از ارزش ها و مبانی دینی تشکر به عمل آمد.

وی بروزآوری تجهیزات سازمان را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه عنوان کرد و گفت: این موضوع نقش مهمی در مقابله با هجومی که به مبانی و ارزش های نظام می شود ایفا می کند. بخشی از اقبال و استقبال از برنامه های صداوسیما به کیفیت پخش و ظاهر برمی گردد. لذا برای اینکه بتوانیم با سیستم های HD که دشمنان آن استفاده می کنند رقابت کنیم، باید از صداوسیما حمایتی شود تا به این امکان پخش تصویر مجهز شود.

جمشید جعفرپور خاطرنشان کرد: علاوه بر تجهیز امکانات باید به محتواها هم توجه بیشتری شود. به صداوسیما گفته شد برای اینکه بتواند تولیدات خوب و تامین برنامه مردم پسندی داشته باشد باید بیش از اینکه خود در تولید برنامه مباشرت می کند به گروه های خودجوش، مومن و جوانان انقلابی توجه و اعتماد کند و آنها را برنامه ساز قرار دهد. باید توجه داشت که همه توان کشور در تهران متمرکز نیست، در شهرستان ها و استان های دوردست جوانان و گروه های خودجون مومنی هستند که می توانند بهترین برنامه ها را تولید کنند و در این عرصه موفق باشند.

جعفرپور افزود: نکته پایانی که در این جلسه به آن پرداخته شد این بود که صداوسیما به فرموده امام دانشگاه است یعنی ضمن اینکه باید تکثر دیدگاه های جامعه را بازتاب دهد باید جهت های درست را نیز نشان دهد و صرفا به بازنمایی آنچه که می گذرد اکتفا نکند این تنها بخشی از وظیفه صداوسیماست اما آنچه را که با شاخص ها و ضوابط جمهوری اسلامی مطابق است را باید بصورت برجسته تبیین کند.

نظر شما