شناسهٔ خبر: 138636 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

از عملکرد شورای چهارم تا ویژگی‌های شهردار جدید در گفتگو با پرویز سروری:

شهردار سیاسی، ضررهای جبران‌ناپذیری به بدنه شهر وارد خواهد کرد

پرویز سروری// سروری با بیان اینکه انتخاب شهردار سیاسی، ضررهای جبران‌ناپذیری به بدنه شهر و شهروندان وارد می‌کند، تأکید کرد: باید شهرداری کارآمد، کارشناس و توانمند و با اشراف بر موضوعات مدیریت شهری انتخاب شود تا بتواند از ظرفیت‌های رو به رشد کلان‌شهر تهران استفاده کند.

هفته نامه «نماینده» / پرویز سروری از دوره هفتم وارد نهاد قانون‌گذاری کشور شد و در دوره هشتم نیز در بهارستان ماندنی شد. او هم کرسی سبز بهارستان و هم کرسی سبز خیابان بهشت را تجربه کرده است. سروری پس از خروج از مجلس، در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر شرکت و با رأی مردم به مدت چهار سال راهی پارلمان شهری تهران شد. در این دوره، ریاست کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر نیز به او واگذار شد.

انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران ۲۹ اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، پرویز سروری که در دوره جدید شورای مرکزی به‌عنوان دبیرکل جمعیت رهپویان انتخاب شده بود در انتخابات شوراها، ریاست ستاد فهرست «خدمت» را بر عهده گرفت اما علی‌رغم اینکه در این فهرست جوان‌گرایی در کنار تجربه کاندیداها لحاظ شده بود اما او به همراه سایر کاندیداهای فهرست «خدمت» از حضور در شورای پنجم بازماندند.

 با توجه به اینکه شورای شهر تهران روزهای پایانی خود را می‌گذراند و از سوی دیگر منتخبان شورای پنجم نیز در حال رایزنی برای انتخاب شهردار اصلاح‌طلب هستند به سراغ «پرویز سروری» رفتیم و از او پیرامون عملکرد شورای چهارم و مسیری که اعضای جدید شورا باید در پارلمان تهران طی کنند سؤال کردیم.

وی در خصوص عملکرد شورای چهارم، گفت: متأسفانه به دلیل وضعیت سیاسی خاصی که در شورای چهارم ایجاد شد، مقداری از ظرفیت‌های شورا به حل‌وفصل تنش‌های سیاسی گذشت بااین‌حال، شورای چهارم را شورای موفق و عمل‌گرا می‌دانم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر می‌گوید: در این دوره، اولویت‌های شهر به‌طور دقیق برای شورای شهر مشخص و معلوم بود و بر اساس این اولویت‌ها، مصوبات شورا به شهرداری ارائه می‌شد.

سروری به تبیین یکی از این اولویت‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از نمونه‌های بارز اولویت‌بندی شورای چهارم، اختصاص بیش از ۴۰ درصد بودجه شهرداری در سال ۹۶ به بخش حمل‌ونقل عمومی است. این مصوبه حاکی از آن است که ریل‌گذاری شورا، بر اساس اولویت‌ها و برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری بوده است.

وی با بیان این مطلب «شورای چهارم تلاش کرد تا مشکلات مردم تهران را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد، اظهار داشت: به اعتقاد بنده اکنون که در سال چهارم این شورا قرار داریم، شورا به هدف خود رسیده است.

* انتخاب شهردار در شورای پنجم نباید سیاسی شود

عضو اصولگرای شورای شهر تهران همچنین در خصوص ویژگی‌های شهردار آینده که از سوی شورای اصلاح‌طلب پنجم انتخاب خواهد شد، اظهار داشت: بنده امیدوار هستم که شورای پنجم بتواند به این وظیفه مهم خود که انتخاب شهردار اصلح است، درست عمل کند و انتخاب شهردار را وارد مسائل سیاسی نکنند.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار سیاسی، ضررهای جبران‌ناپذیری به بدنه شهر و شهروندان وارد می‌کند، تأکید کرد: باید شهرداری کارآمد، کارشناس و توانمند و با اشراف بر موضوعات مدیریت شهری انتخاب شود تا بتواند از ظرفیت‌های رو به رشد کلان‌شهر تهران استفاده کند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر شورای پنجم بخواهد به شهردار جناحی و سیاسی رأی دهد، باید به‌صراحت گفت که شهر تهران به‌عنوان یک کلان‌شهر با ۴ سال تنش و جناح‌بندی‌های سیاسی اداره خواهد شد.

سروری معتقد است اما اگر شهردار آینده تهران که توسط شورای پنجم انتخاب می‌شود، حزبی و جناحی نباشد و بر اساس توانمندی‌ها و رویکرد کارشناسی انتخاب شود، می‌توان آینده روشنی را برای پایتخت تصور کرد به طوری که بسیاری از نقاط ضعف شورای پنجم را پوشش دهد.

نظر شما