شناسهٔ خبر: 138610 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قطر: از نیکاراگوئه الگو می‌گیریم

قطر دولت قطر اعلام کرد که برای مقابله با چهار کشور تحریم کننده از الگوی نیکاراگوئه استفاده خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر گفت: دوحه ممکن است برای دریافت غرامت به خاطر محاصره عربستان، بحرین، امارات و مصر علیه قطر به دادگاه کیفری بین المللی مراجعه کند.

وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "تی. آر. تی ورود" ترکیه افزود: قطر با همان وضعیتی روبرو است که نیکاراگوئه در دهه هشتاد قرن گذشته با آن دست و پنجه نرم می کرد زیرا مجبور شد تا به دادگاه کیفری بین المللی مراجعه کند و در نهایت امر نیز موفق شد تا غرامت کاملی به خاطر آنچه روی داد، بگیرد.

احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی وزیر اقتصاد و تجاره قطر نیز اعلام کرد که کشورش قصد دارد از کشورهای تحریم کننده قطر در دادگاه‌های بین المللی اقامه دعوا کرده و خواهان دریافت خسارت ناشی از اقدامات این کشورها شود.

وی افزود: شرکت های قطری و خارجی فعال در قطر نیز کشورهای تحریم کننده را مورد بازخواست قرار خواهند داد و خواهان پرداخت خسارت از سوی آنها خواهند شد.

این مسئول گفت: وزارت اقتصاد و تجارت قطر با دفتر حقوقی ویژه پرونده های سازمان تجارت جهانی در ژنو برای بررسی تدابیر غیرقانونی کشورهای تحریم کننده قطر قرارداد بسته است.

کشورهای مصر، عربستان، بحرین و امارات اخیرا روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و برای از سرگیری آن خواسته هایی را مطرح کردند.

قطر این خواسته ها را رد کرد و آنها را غیرواقعی و غیرقابل اجرا دانست.

نظر شما