شناسهٔ خبر: 138561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

روایت نیویورک تایمز از حضور ایران در عراق

نیویورک تایمز/1 یک روزنامه آمریکایی با اشاره به حضور مثبت ایران در عراق و افزایش صادرات کالا از جمهوری اسلامی به این کشور عربی از ساخت جاده توسط ایران در استان دیاله خبر داد.

 به گزارش «نماینده»، نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «ایران به عراق تسلط پیدا کرد بعد از آنکه آمریکا این کشور را رها کرد به افزایش حضور ایران در عراق پرداخته است.

به نوشته این روزنامه، این روزها در هر جای عراق حضور ایران حس می شود. تمامی قفسه های فروشگاه ها در عراق از اجناس ایرانی پر شده اند و حتی برنامه های پخش شده از شبکه های تلویزیونی عراق نیز همسو با ایران است.

نیویورک تایمز می نویسد: علاوه بر این سیاستمداران عراقی نیز عمدتا از چهره های همسو با ایران تشکیل شده اند.

این روزنامه با اشاره به جنگ تحمیلی ۸ ساله عراق علیه ایران می نویسد: این اقدامات ایران از آن سو است تا مطمئن شود که دیگر عراق تهدیدی علیه این کشور نخواهد بود.

این روزنامه در ادامه به موفقیت های ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور علیه داعش اشاره کرده و می نویسد که ایران در پی آن است تا از عراق و سوریه تا مدیترانه حضور داشته باشند.

این روزنامه آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود با عنوان «جاده ای به دریا» می نویسد: بزرگترین پروژه ایران در شرق عراق مربوط به ساخت جاده ای ۱۵ مایلی (حدودا ۲۴ کیلومتر) در استان دیاله است.

به نوشته نیویورک تایمز، این جاده با هدف انتقال تجهیزات به سوریه و کمک به ارتش این کشور ساخته می شود.

نظر شما