شناسهٔ خبر: 138523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هلاکت ۲۵ هزار داعشی در عملیات آزادسازی موصل

جنگ در موصل فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوا اعلام کرد در عملیات آزادسازی شهر موصل که ۹ ماه به طول انجامید بیش از ۲۵ هزار تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

به گزارش «نماینده» به نقل از شبکه خبری راشا تودی، ژنرال عبدالامیر یارالله فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوا اعلام کرد که بیش از ۲۵ هزار تروریست داعشی در عملیات آزادسازی موصل در ۹ ماه به هلاکت رسیدند.

بر اساس این خبر یارالله در گزارش کوتاهی درباره عملیات نظامی آزادسازی موصل (مرکز استان نینوا) اعلام کرد که نیروهای مشترک آزادی این شهر موفق شدند بیش از ۲۵ هزار تروریست داعشی را به هلاکت برسانند در حالی که ۴۵۰ تن از این تروریست ها عناصر انتحاری بوده اند.

به گفته او نیروهای ارتش عراق همچنین موفق شدند ۱۲۴۷ خودروی بمبگذاری شده تروریست ها را منهدم کنند و در این عملیات ۱۳۰ پهپاد داعش و ۱۵۰۰ خودروی مورد استفاده آنها نیز منهدم شده است.

وی ادامه داد که عملیات آزاد سازی بخش شرقی و غربی موصل ۹ ماه به طول انجامید که ۱۰۰ هزار نیروی ارتش، پلیس اتحادیه عراق، نیروهای مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی (حشد شعبی) در این عملیات مشارکت داشته اند.

یارالله گفت عملیات بخش شرقی موصل ۱۰۱ روز به طول انجامید در حالی که عملیات بخش غربی ۱۴۲ روز طول کشید و با اشاره به توانایی فرماندهی عملیات موصل افزود: نیروهای مسلح عراق که عملیات آزادسازی موصل را اجرا کردند تلاش کردند هم از غیر نظامیان حمایت کنند هم بر تروریست ها غلبه کنند.

وی پیشتر گفته بود که مرحله چهارم  عملیات «قادمون یا نینوی» برای آزادی تلعفر و دیگر مناطق و سپس اعلام آزادی کامل استان نینوا به زودی آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما