شناسهٔ خبر: 138489 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

محمد دهقان:

برای کنار رفتن قالیباف هیچ توصیه‌ای در کار نبود/ ۵۰ درصد آرای قالیباف به سبد روحانی ریخته شد

محمد دهقان/2 عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با بیان اینکه هیچ توصیه ای برای کناره گیری قالیباف از انتخابات مطرح نشده بود، گفت: البته ۵۰ درصد از رای‌های آقای قالیباف به سبد آقای روحانی ریخته شد.

به گزارش «نماینده»، محمد دهقان"نایب رییس فراکسیون نمایندگان ولایی" که در انتخابات سال ۹۶، ریاست ستاد محمد باقر قالیباف را برعهده داشت در گفتگویی به تحلیل نتایج انتخابات و کناره گیری قالیباف از عرصه رقابت پرداخت.

وی با بیان این مطلب" اگر آقای رئیسی به نفع آقای قالیباف کنار می‌رفت اجبارا رای‌های او به سبد آقای قالیباف ریخته می‌شد، گفت: چون طرفداران او ایدئولوژیک‌تر بودند و به آقای روحانی رای نمی‌دادند؛ هرچند ممکن بود که در این حالت طرفداران آقای رئیسی از کنار رفتن او به نفع آقای قالیباف ناراحت شوند، اما در نهایت رای‌شان را به آقای قالیباف می‌دادند که این اتفاق رخ نداد و ۵۰ درصد از رای‌های آقای قالیباف به سبد آقای روحانی ریخته شد.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال آیا هیچ فرد و یا مسئولی به آقای قالیباف برای کنار کشیدن از رقابت‌های انتخاباتی توصیه‌ای نکرد؟، اظهارداشت:هیچ توصیه‌ای در کار نبود. آقای قالیباف براساس تحلیل انتخاباتی و البته با ازخودگذشتگی به نفع آقای رئیسی کنار کشید چون باید یک نفر در انتخابات باقی می‌ماند. نظر آقای قالیباف حتی برخلاف نظر برخی اعضای ستادش بود. ما معتقد بودیم که باید آقای رئیسی کنار رود اما چون این اتفاق رخ نداد آقای قالیباف کنار رفت لذا او(قالیباف) داوطلبانه انصراف داد.

دهقان با اشاره به نقش آفرینی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: البته این نظر جمنا نیز براساس برخی نظرسنجی‌ها بود و هیچ بحث پشت پرده و یا تحلیل‌های غلط مطرح در رسانه‌ها وجود نداشت. چون هر دو نفر برای عمل به تصمیم جمنا در خصوص ماندن و کنار رفتن آمادگی داشتندلذا اختلاف خاصی بروزنکرد.

نظر شما