شناسهٔ خبر: 138442 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

باید از مجلس گله کرد

واکنش سخنگوی جمعیت ایثارگران به عدم ابلاغ قانون ششم توسعه از سوی رئیس‌جمهور

فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عدم ابلاغ قانون ششم توسعه از سوی رئیس‌جمهور تخلف آشکار قانونی است، گفت: مجلس به این رفتار فراقانونی دولت واکنش قوی نشان دهد چرا که در غیر اینصورت هویت مجلس از بین خواهد رفت.

به گزارش «نماینده»، لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به عدم ابلاغ قانون ششم توسعه از سوی رئیس‌جمهور آن را مصداق تخلف آشکار قانونی عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها و افکار عمومی باید این را به مردم بگویند رئیس‌جمهوری که ادعا دارد اما به قانون عمل نمی‌کند و این یک یا دو مورد هم نبوده است.

فروزنده ادامه داد: البته دولت برخی از بندهای قانون را که به نفع آنهاست مانند پرداخت مستمری به کمیته امدادی‌ها انجام داد و از آن بهره‌برداری انتخاباتی کرد؛ لذا این موضوع، نگاه این دولت را کاملا نشان می‌دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید از مجلس گله کرد چراکه مجلسی که نتواند از قانون خود دفاع کند چه جوابی دارد افزود: ما از آقای لاریجانی که مجلس را اداره کرده و قدرت نفوذ دارد می‌پرسیم چرا متاسفانه مجلس را به نفع دولت مصادره می‌کند و در هر زمینه‌های که مجلس وارد می‌شود آقای لاریجانی طوری عمل می‌کند که مجلس خنثی می‌شود؟

وی تصریح کرد: نمایندگان باید ابتدا از رئیس و هیات رئیسه مجلس بپرسند چرا که آنها زحمت لازم را کشیده‌اند، حتی فراکسیون امید هم باید بداند اگر دولت قانون را اجرا نکرده و بی‌اعتنا به مجلس باشد هویت مجلس از بین خواهد رفت و این یعنی هویت تک تک نمایندگان از بین رفته است.

فروزنده تاکید کرد: امیدواریم مجلس به این رفتار فراقانونی دولت واکنش قوی نشان دهد و دولت نیز مقید به اجرای قانون باشد و بداند بدون قانون کشور به درستی اداره نخواهد شد و این مساله منجر به نابودی کشور می‌شود.

نظر شما