شناسهٔ خبر: 138366 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در گفتگو با «نماینده»؛

ادامه بررسی بندهای طرح تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی/ تلاش برای شناسایی عوامل تاخیر در ازدواج و رشد طلاق

پژمانفر// پژمانفر با اشاره به اینکه کمیسیون بررسی بند ۵ را به پایان رسانده است افزود: این ماده در ارتباط با حمایت از خانواده در بخش های آموزشی (آموزش پرورش، آموزش عالی و علوم پزشکی)، سبک زندگی ایرانی-اسلامی و تقویت و استحکام خانواده است که به آن بصورت مفصل پرداخته شد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «نماینده» با اشاره به اینکه بررسی جزئیات طرح تعالی خانواده دستورکار این روزهای کمیسیون فرهنگی است، گفت: پس از آنکه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس کلیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را در ۲۲ خردادماه به تصویب رساندند وارد بررسی جزئیات آن شدند.

وی افزود: در جلسات اخیر، کمیسیون بررسی بند ۵ این طرح را به پایان رساند. این ماده در ارتباط با حمایت از خانواده در بخش های آموزشی (آموزش پرورش، آموزش عالی و علوم پزشکی)، سبک زندگی ایرانی-اسلامی و تقویت و استحکام خانواده است که به آن بصورت مفصل پرداخته شد.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در موضوعات مورد بحث موافقین و مخالفین متعددی اعلام نظر کردند افزود: مدت پرداختن کمیسیون به مباحث این طرح قابل پیش بینی نیست چون این موضوعات حواشی زیادی دارد و بحث های مختلفی پیرامون آن قابل طرح است. گاهی بیش از یک موافق و مخالف صحبت می کنند و نیاز به ورود کارشناسان بیشتر احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی در بررسی موضوعات مختلف همواره از حضور کارشناسان بهره برده است، در این موضوع هم کارشناسانی از مرکز پژوهش ها، وزارت بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و ... در حوزه های مربوطه با اعضای کمیسیون بحث و تبادل نظر کردند.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه "در بررسی این طرح تاکید داریم در کنار حمایت هایی که از خانواده می شود روی برخی مسائل تمرکز بیشتری داشته باشیم" افزود: سعی کردیم مسائلی که موجب تاخیر در ازدواج و نیز رشد طلاق شده است را شناسایی کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم. شناسایی و بررسی عواملی که در ارتباط با استحکام زندگی مشترک و فرزندآوری وجود دارد نیز برای کمیسیون مورد از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظر شما